Εκμάθηση αγγλικών: Φροντιστήριο ή ιδιαίτερο μάθημα;

εκμάθηση αγγλικώνΗ πιο απαραίτητη και… απαιτητική γλώσσα που χρειάζεται να μάθουν τα παιδιά είναι τα αγγλικά. Μιλιούνται σε όλον τον κόσμο και είναι η γλώσσα στην οποία αναμένεται να επικοινωνήσουν δύο ή περισσότεροι συνομιλητές με την πρώτη επαφή. Είναι απαιτητική, διότι είναι «αδιαφανής», δηλαδή δεν διαβάζουμε πάντα τα γράμματα που βλέπουμε σε μια λέξη: Για παράδειγμα, η λέξη beautiful (όμορφος) προφέρεται «μπιούτιφουλ», αλλά έχει επιπλέον γράμματα που δεν διαβάζονται καθόλου. Ο Σεπτέμβριος είναι η εποχή να επιλέξουμε  για τα παιδιά μας τον καλύτερο τρόπο για εκμάθηση αγγλικών.

Στην Ελλάδα, υπάρχει μια εξαιρετικά υψηλή ζήτηση στα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και οι γονείς ενδιαφέρονται αυτά να αποκτηθούν πριν το παιδί φτάσει στη Β’ λυκείου και αρχίσει μεγαλύτερος φόρτος μελέτης για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η ερώτηση αναφορικά με την εκμάθηση αγγλικών εδώ και χρόνια εξακολουθεί να είναι η ίδια: φροντιστήριο ή ιδιαίτερο; Η απάντηση δεν είναι πάντα εύκολη για τον γονέα, διότι πρέπει να συνυπολογιστούν πολλοί και διαφορετικοί παράγοντες. Ας εξετάσουμε τα πλεονεκτήματα και των δύο αυτών επιλογών, ώστε να βρείτε αυτή που ταιριάζει καλύτερα στο παιδί σας.

Φροντιστήριο

·        Το φροντιστήριο αποτελεί την οικονομικότερη λύση, διότι ο συγκεκριμένος χώρος εκπαίδευσης λειτουργεί κατά κύριο λόγο με γκρουπ, τα οποία μειώνουν το μηνιαίο κόστος για μια οικογένεια. Από τα πιο σημαντικά στοιχεία είναι το γεγονός ότι τα δίδακτρα παραμένουν σταθερά καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και έτσι η οικογένεια κάνει πιο εύκολα τον οικονομικό προγραμματισμό της.

·        Επίσης, ακολουθεί σταθερό πρόγραμμα, σε συγκεκριμένες μέρες της εβδομάδας που γνωρίζει η οικογένεια, κάτι που είναι επίσης πολύ βασικό όταν χρειάζεται να προγραμματιστούν επιπλέον δραστηριότητες για τα παιδιά.

·        Το φροντιστήριο σπάνια διακόπτει τα μαθήματά του και έτσι η ύλη που έχει προγραμματιστεί ολοκληρώνεται μέχρι τη λήξη των μαθημάτων, την άνοιξη.

·        Επιπλέον, δημιουργεί δρώμενα τα οποία βοηθούν στην ενδυνάμωση των ομάδων και στην ενδυνάμωση της σχέσης των καθηγητών με τους μαθητές τους, με αποτέλεσμα να προκύπτουν ευχάριστες αναμνήσεις.

·        Άλλη μια θετική παράμετρος που δεν πρέπει να αγνοηθεί είναι οι φιλίες που δημιουργούνται και η κοινωνικοποίηση των μαθητών. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να γνωρίζουν ότι θα συναντήσουν φιλικά πρόσωπα και ότι θα έχουν ένα ευχάριστο μάθημα και διάλειμμα με την παρέα τους.

·        Το φροντιστήριο διαμορφώνει πρόγραμμα με αρκετές ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα, έχοντας ως κύριο στόχο τη διατήρηση της καλής του φήμης με υψηλά ποσοστά επιτυχιών στην απόκτηση των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας.

·        Κάθε χρόνο διοργανώνονται εξετάσεις για διάφορα επίπεδα (Α1, Α2, Β1, Β2, C1, C2  κ.ά), Ορισμένες φορές, οι εξετάσεις αυτές διεξάγονται στον οικείο εκπαιδευτικό χώρο του φροντιστηρίου όπου φοιτούν τα παιδιά, Έτσι, μειώνεται το στρες τους την ημέρα της εξέτασης.

Ιδιαίτερα

·        Τα ιδιαίτερα, όπως άλλωστε φανερώνει και η λέξη, γίνονται αποκλειστικά και μόνο για τον μαθητή που επιθυμεί να μάθει τη γλώσσα υπό πιο ιδιαίτερες συνθήκες. Ο καθηγητής εντοπίζει τα δυνατά σημεία του μαθητή αλλά και τις αδυναμίες του και τον ενδυναμώνει, δίνοντάς του tailor-made τεχνικές και συμβουλές.

·        Το κόστος των μαθημάτων εξαρτάται από την εμπειρία και την ακαδημαϊκή πορεία του καθηγητή, σε συνδυασμό με την απόσταση που χρειάζεται να διανύσει και τον χρόνο που θα αφιερώσει στη μετακίνηση από τον χώρο του στο σπίτι σας.

·        Τα μαθήματα ακολουθούν τον ρυθμό του μαθητή και αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ένα παιδί που ακολουθεί τις συμβουλές του καθηγητή και αποδίδει, θα μπορεί να δώσει εξετάσεις γλωσσομάθειας πιο νωρίς από την προγραμματισμένη ημερομηνία, κερδίζοντας έτσι χρόνο.

·        Ο μαθητής και οι γονείς δεν χάνουν ώρα με τις μετακινήσεις από και προς το φροντιστήριο. Επίσης, το ιδιαίτερο, λόγω της φύσης του και της στοχευμένης διδασκαλίας, απαιτεί λιγότερες ώρες διδασκαλίας ανά εβδομάδα και έτσι μένει περισσότερος ελεύθερος χρόνος στον μαθητή, ώστε να τον εκμεταλλευτεί με άλλες δραστηριότητες ή να ξεκουραστεί.

·        Η ώρα του ιδιαίτερου μαθήματος διαρκεί συνήθως 60 λεπτά σε αντίθεση με το φροντιστήριο, όπου συνήθως διαρκεί 45-50 λεπτά.

·        Επιλέγοντας τα ιδιαίτερα μαθήματα, ο γονέας έχει άμεση επαφή με τον καθηγητή και επομένως η ανατροφοδότηση σχετικά με την απόδοση του μαθητή είναι πιο άμεση και συχνή, ίσως και έπειτα από κάθε μάθημα. Σε αυτή την περίπτωση, ο γονέας γνωρίζει την πορεία του παιδιού του και αισθάνεται πως έχει τον έλεγχο της εξέλιξής του.

Με βάση όλα τα παραπάνω, όταν ο γονέας καλείται να επιλέξει, πρέπει να τεθούν και τα ακόλουθα ερωτήματα: Σε ποια συνθήκη το παιδί θα αποδώσει τα μέγιστα; Σε ποιο περιβάλλον θα ταίριαζε καλύτερα; Ποιο είναι το εκπαιδευτικό προφίλ του μαθητή; Μπορεί να εισπράξει μεγαλύτερη γνώση σε μια τάξη φροντιστηρίου ή στο σπίτι; Σε κάθε περίπτωση, συζητήστε την επιλογή σας και με το παιδί σας. Εξάλλου, αυτό είναι το άμεσα ενδιαφερόμενο!

Η Αθηνά Δερμεντζή είναι EFL-EAL Teacher-Bilingual Education, M.A. in Special Educational Needs (U.E.L.), CELTA certified  (Cambridge University), Oral Examiner, Athina.derme@gmail.com

Leave a Reply