“ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ”… ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Δέκα λεπτά ανάγνωσης μιας μικρής ιστορίας ή ενός παραμυθιού καθώς και η συχνή… ψιλοκουβέντα με τα παιδιά μας μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τόσο στις επιδόσεις τους στην τάξη όσο και μετέπειτα στη ζωή τους.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου Στάνφροντ στην Καλιφόρνια αναφέρουν ότι η συχνή ομιλία των γονιών στα τέκνα τους όσο και η ανάγνωση ενός παραμυθιού πριν από τον ύπνο δρουν ευεργετικά ως προς τις μαθησιακές ικανότητες, ανοίγοντας τον δρόμο για καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο, μακροπρόθεσμα δε ακόμη και σε μια επιτυχημένη επαγγελματική και προσωπική ζωή.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η τηλεόραση δεν προάγει τα παιδιά σε ό,τι αφορά την καλλιέργειά τους αλλά και την κατανόηση της γλώσσας. Αντιθέτως, μέσα στις σελίδες των βιβλίων, όπου κρύβεται πλούτος λέξεων, τα παιδιά «ακονίζουν» τη μνήμη τους και τρέφουν τη φαντασία τους. Πάντως οι ειδικοί από το Στάνφορντ επισημαίνουν ότι η «λεκτική» ενασχόληση με τα παιδιά πρέπει να ξεκινά από πολύ μικρή ηλικία, προτού καν εκείνα είναι σε θέση να μιλήσουν. Αν οι γονείς επιθυμούν να έχει το παιδί τους καλές επιδόσεις στο σχολείο πρέπει από τη βρεφική ηλικία να του μιλούν ασταμάτητα – και αυτό διότι, ακόμη και σε αυτήν την τόσο μικρή ηλικία, τα μωρά αποτελούν «σφουγγάρια» που ρουφάνε πληροφορίες σχετικά με τη γλώσσα. 

Leave a Reply