ΗΛΙΑΣ ΚΑΙΣΑΡΗΣ: Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ

Το Τaλκ μίλησε με τον κ. Ηλία Καίσαρη, Γενικό Διευθυντή και Ιδιοκτήτη των Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη, που μας μιλάει για το ξεχωριστό αυτό σχολείο και τις πρωτοποριακές εκπαιδευτικές μεθόδους που ακολουθεί. 

Ποια είναι η ιστορία των Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη; 

Η Σχολή Καίσαρη ξεκίνησε το 1960 στο Παλαιό Φάληρο από το όνειρο του δασκάλου και πατέρα μου, Ανδρέα Καίσαρη, για τη δημιουργία ενός οικογενειακού σχολείου που διατηρεί προσωπική σχέση με τους μαθητές και τους γονείς τους. Στα χρόνια που πέρασαν, το σχολείο μετεξελίχθηκε χάρη στους εκπαιδευτικούς του και τις καινοτόμες διδακτικές μεθόδους του, σε ένα υπερσύγχρονο σχολικό οργανισμό με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και πολλές επιτυχίες.

Από το 1995 τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη λειτουργούν στη Βάρη Αττικής, σε μία ιδιόκτητη καταπράσινη έκταση 35 στρεμμάτων και καλύπτουν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, από Παιδικό Σταθμό έως και Λύκειο. Εδώ μας δίνεται η ευκαιρία να συνδυάσουμε τον οικογενειακό χαρακτήρα των Εκπαιδευτηρίων μας με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό και μοντέρνες διδακτικές πρακτικές, προσφέροντας έτσι στους μαθητές μας ένα ασφαλές περιβάλλον, πλούσιο σε μαθησιακά ερεθίσματα.

Ποια είναι η φιλοσοφία που διέπει την καθημερινή λειτουργία του σχολείου;

Από το 1960 μέχρι και σήμερα έχουμε οικοδομήσει ένα σχολείο με ανθρώπινο πρόσωπο. Πιστεύουμε στον άνθρωπο με στέρεο υπόβαθρο γενικής μόρφωσης ώστε να κατανοεί, να εξελίσσεται, να ονειρεύεται και να δημιουργεί. Από την αρχή της λειτουργίας μας είμαστε ένα ανθρωποκεντρικό σχολείο που επιδιώκει τη μόρφωση του ανθρώπου-πολίτη και όχι μόνο την εκπαίδευση-κατάρτιση. Δίνουμε έμφαση στη διδασκαλία των ανθρωπιστικών μαθημάτων, τολμάμε να υιοθετούμε στην καθημερινότητά μας τη διαθεματική, βιωματική και ομαδοσυνεργατική μάθηση. Φροντίζουμε για τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας ώστε να παρακολουθούν τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης. Τέλος, κορμός στη φιλοσοφία του σχολείο μας είναι το να βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί μας πάντοτε δίπλα στους μαθητές μας, ενώ φροντίζουμε να έχουμε άριστη επικοινωνία με την οικογένεια, που θεωρούμε συνοδοιπόρο στην εκπαιδευτική μας προσπάθεια.

Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εφαρμόζονται σε όλες τις βαθμίδες;

Μας ενδιαφέρει να αντιμετωπίζουν οι μαθητές μας τη γνώση διαθεματικά αλλά και με βιωματικό τρόπο Ενθαρρύνουμε με κάθε τρόπο την έρευνα και την αναζήτηση της γνώσης αλλά και την ομαδική συνεργασία. Αξιοποιώντας τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα καταφέρνουμε να κάνουμε την κατάκτηση της γνώσης μια ενδιαφέρουσα διαδραστική διαδικασία, απολαυστική για τους μαθητές. Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και συμμετέχουμε σε διασχολικές αθλητικές διοργανώσεις. Επίσης, με τη λειτουργία λογοτεχνικού και καλλιτεχνικού εργαστηρίου, της θεατρικής αγωγής και της χορωδίας καλλιεργούμε στους συμμαθητές μας τη φιλαναγνωσία και την αγάπη για τις Τέχνες. Τέλος, η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας για τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα έχει ιδιαίτερη σημασία για εμάς και γι’ αυτό τους εμπλέκουμε συχνά σε φιλανθρωπικές δράσεις.

Με ποιον τρόπο εντάσσονται και αξιοποιούνται στα Εκπαιδευτήριά σας οι νέες Τεχνολογίες;

Στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη έχουμε εδώ και χρόνια εντάξει με επιτυχία τη χρήση Τεχνολογιών (διαδραστικοί πίνακες σε κάθε τάξη, εργαστήρια Υπολογιστών, αλληλεπιδραστικές ψηφιακές τάξεις, διαδικτυακή εκπαιδευτική πλατφόρμα). Ήταν, λοιπόν, επόμενο να αναγνωρίσουμε τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες που προσφέρει η χρήση tablets τόσο στους μαθητές, όσο και στους εκπαιδευτικούς. Ξεκινώντας από την Δ’ δημοτικού χρησιμοποιούμε iPads ακολουθώντας το εκπαιδευτικό μοντέλο 1:1 και προσφέροντας έτσι πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό στα χέρια του κάθε μαθητή, πάντοτε με στόχο την ποιοτικότερη μάθηση. Στην Α’ Γυμνασίου προσφέρουμε σε όλους τους μαθητές μας δωρεάν ταμπλέτα με προεγκατεστημένο διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό μαθημάτων, εφαρμογές, εικονικά εργαστήρια, ψηφιακά βιβλία κλπ μεταμορφώνοντας τη μαθησιακή διαδικασία σε μία εξαιρετική εμπειρία. Χάρη στα tablets, ο εκπαιδευτικός μπορεί πλέον να επιλέξει ποια μέσα διδασκαλίας εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες του μαθήματος και των μαθητών του και να δημιουργήσει το δικό του διαδραστικό ψηφιακό υλικό. Τα ίδια τα παιδιά ενθαρρύνονται να αναζητήσουν πληροφορίες και καλούνται να εργαστούν ατομικά ή σε ομάδες για να κατακτήσουν το γνωστικό αντικείμενο. Τέλος, η ταμπλέτα προσφέρει τη δυνατότητα αυτοαξιολόγησης και επανάληψης των ασκήσεων, δίνοντας έτσι στον κάθε μαθητή το χρόνο που χρειάζεται για να τις κατανοήσει.

Πιστεύετε ότι η ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών είναι ρεαλιστικός στόχος;

Ειδικά λόγω της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας, πιστεύουμε ότι είναι όχι μόνο στόχος, αλλά και επιτακτική ανάγκη. Μόνο αν κάποιος διαθέτει την απαραίτητη μόρφωση, κριτική σκέψη και ένα σταθερό σύστημα αξιών, θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της εποχής μας, τόσο σε επαγγελματικό, όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Για το λόγο αυτό στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη φροντίζουμε ώστε η καλλιέργειά των μαθητών μας να είναι πολύπλευρη με στόχο την ολοκληρωμένη τους ανάπτυξη.

Τι κάνετε ώστε οι μαθητές σας να αναπτύξουν σχέση σεβασμού με τη Φύση;

Το σχολείο μας βρίσκεται στους πρόποδες του Υμηττού, κυριολεκτικά μέσα στη Φύση, σε μία καταπράσινη έκταση 35 στρεμμάτων. Βασικό μας μέλημα είναι να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά από την ηλικία του Παιδικού Σταθμού κιόλας στο σεβασμό απέναντι στο περιβάλλον. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούμε με θέματα όπως η ανακύκλωση και το δάσος, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις καθώς και οι συνεργασίες με περιβαλλοντικές ΜΚΟ είναι ένας μόνο τρόπος για να το πετύχουμε αυτό. Πλέον, στο σχολείο μας υπάρχει λαχανόκηπος με εποχιακά λαχανικά τα οποία οι μικροί μας κηπουροί φυτεύουν, φροντίζουν και τελικά καταναλώνουν μες στην τάξη! Επίσης, το σχολείο διαθέτει ένα κτήμα δίπλα στις κεντρικές εγκαταστάσεις μας όπου, καθισμένοι σε κύκλο πάνω σε κορμούς δέντρων ξεκινούν τη δράση τους κουβεντιάζοντας. Εκεί, κάτω από τη φυσική σκιά των δέντρων με τις μυρωδιές και τους ήχους του δάσους, εξοπλισμένοι με μεγεθυντικούς φακούς, τσιμπίδες, πυξίδες κ.ά., ανάλογα με την ηλικία τους και πάντοτε με την επίβλεψη εκπαιδευτικών, πραγματοποιούν projects, εξελίσσουν μαθήματα που κάνουν στο βιβλίο, μαζεύουν υλικό για τις εργασίες τους. Γιατί, υπάρχει καλύτερος τρόπος να κατανοήσεις τη φυσιολογία ενός φυτού και ταυτόχρονα να νοιώσεις την αξία του σεβασμού στη Φύση από το να το εξερευνήσεις στο φυσικό του περιβάλλον;