ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ

shutterstock_1692029557Με τα σχολεία κλειστά το τελευταίο διάστημα και μετά από καραντίνα διαρκείας, πολλοί γονείς ανησυχούν για την ακαδημαϊκή εξέλιξη των παιδιών τους. Μήπως όμως αυτό που πλήττεται πιο καθοριστικά είναι οι κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών, ο τρόπος με τον οποίον εκείνα αλληλεπιδρούν με τους συνομηλίκους τους, διαπραγματεύονται, μοιράζονται, παίζουν και επιλύουν διαφορές; Μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να διατηρήσουν τις κεκτημένες από το σχολείο κοινωνικές δεξιότητες, τώρα, χωρίς σχολείο, χωρίς τη φυσική παρουσία της παρέας τους; Συγκεντρώσαμε μια λίστα κοινωνικών ασκήσεων για το σπίτι, οι οποίες εκτός από εποικοδομητικές είναι και σούπερ διασκεδαστικές!

Παιχνίδι ρόλων
Για λίγο γινόμαστε μαθητές και παίζουμε “σχολείο”, αλλά επικεντρωνόμαστε στο διάλειμμα, όχι στο μάθημα. Επινοούμε μια μικρή ανώδυνη σύγκρουση και προσπαθούμε να την επιλύσουμε μεταξύ μας. Πηγαίνουμε στην καντίνα και περιμένουμε τη σειρά μας. Όταν έρθει, ζητάμε ευγενικά αυτό που θέλουμε. Εναλλακτικά, πηγαίνουμε σε ένα φανταστικό πάρτι. “Τι λέμε σε κάποιον όταν έχει γενέθλια;”, “Ναι, του λέμε χρόνια πολλά, να έχει μια υπέροχη μέρα!”

Επιτραπέζια παιχνίδια
Τα επιτραπέζια παιχνίδια είναι ένας από τους πιο κλασικούς και αγαπημένους τρόπους μέσα από τους οποίους τα παιδιά αναπτύσσουν πολλές δεξιότητες: μαθαίνουν να περιμένουν τη σειρά τους, να ακολουθούν κανόνες και να… χάνουν! Διαλέξτε επιτραπέζια απλά, που ανταποκρίνονται στην ηλικία τους, χωρίς περίπλοκες οδηγίες που θα τα απογοητεύσουν ή θα τα δυσκολέψουν στο να τα παρακολουθήσουν.

Διαδικτυακά playdates
Όλοι μπήκαμε στη διαδικασία να συναντήσουμε διαδικτυακά φίλους και συναδέλφους. Σε πολλές περιπτώσεις ήταν για εμάς τους μεγάλους ευχάριστο, σχεδόν ανακουφιστικό. Τα ίδια αποτελέσματα έχουν οι διαδικτυακές συναντήσεις και για τα παιδιά. Ενθαρρύνετέ τα να μιλήσουν με φίλους τους μέσω skype, και επινοήστε κάποιο… θέμα συνάντησης. Μπορούν να μαγειρεύουν κάτι ταυτόχρονα, να φτιάχνουν μια χειροτεχνία, να χορέψουν ή να κάνουν γυμναστική.

Εστιατόριο
Μάλλον εκεί θα αργήσουμε να πάμε. Μεταφερόμαστε όμως νοητά, παραγγέλνουμε από το παιδί μας, η προσποιούμαστε πως γευματίζουμε εκεί, τηρώντας όλους τους κανόνες καλής συμπεριφοράς. Αλλάζουμε ρόλους και συνεχίζουμε το παιχνίδι μας.

Μικρές ιστορίες
Φτιάχνουμε κάρτες με θέματα που θέλουμε να συζητήσουμε με το παιδί μας (αγαπημένη ανάμνηση, αγαπημένες διακοπές, καλύτερο πάρτι). Διαλέγουμε μια κάρτα και λέμε εμείς πρώτοι τη δική μας ιστορία, με χρονόμετρο (2 λεπτά). Κατόπιν ακούμε το παιδί μας να μας διηγείται τη δική του ιστορία και ανταποκρινόμαστε όπου χρειαστεί με ενσυναίσθηση.

Επίλυση προβλημάτων με ό,τι έχουμε στο σπίτι
Συγκεντρώνουμε διάφορα αντικείμενα που έχουμε στο σπίτι (πλαστικά ποτήρια, βαμβάκι, ταινία, ξυλάκια, χαρτί, καλαμάκια, post-it κλπ) και ζητάμε από το παιδί μας να κατασκευάσει κάτι με ό,τι έχει μπροστά του (μια τσουλήθρα μινιατούρα, έναν ψηλό πύργο, μια ράμπα για αυτοκινητάκια). Η φαντασία τους θα μας εκπλήξει!

Leave a Reply