4E-PROJECT|Η ΜΑΘΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Μπορεί η μάθηση να γίνει παιχνίδι; Μπορούμε να μάθουμε με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους; Είναι κάθε ηλικία ανοιχτή σε εμπειρίες, γνώσεις και βιώματα; Σε όλα αυτά η ομάδα του 4eproject απαντάει καταφατικά και από το 2009 σχεδιάζει και οργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα και εργαστήρια που εξυπηρετούν αυτούς τους στόχους.

Για όλα αυτά υπάρχει πάντα και το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό δημιουργημένο από ανθρώπους με φαντασία, εμπειρία και ευρηματικότητα. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα, τα εργαστήρια και το υλικό σχεδιάζονται με βάση τις ανάγκες κάθε φορέα που θα τα αξιοποιήσει.

4e-project5

Η δημιουργία ενός τέτοιου προγράμματος προϋποθέτει καλή συνεργασία πολλών και διαφορετικών ειδικοτήτων, καθώς και τη συμμετοχή εξειδικευμένων ατόμων. Πάνω σε αυτόν τον άξονα το 4e-project συνεργάζεται με καταξιωμένους επαγγελματίες. Με οδηγό την ιδέα ότι το βίωμα αποτελεί απαραίτητο συστατικό στη διαδικασία της μάθησης, σχεδιάστηκαν πρωτότυπα εργαστήρια για μαθητές προσχολικής και σχολικής ηλικίας.

Προγράμματα που αφορούν στα δικαιώματα, τα συναισθήματα, τη φύση, τη μουσική, τα ζώα και πολλά άλλα υλοποιούνται με κέφι από έμπειρους παιδαγωγούς με κατάλληλη επιστημονική κατάρτιση. Για το σχολικό έτος 2015-16 ο κύκλος εργαστηρίων The art project μεταφέρει παιδιά και εφήβους στον απίθανο κόσμο της Τέχνης. Θέατρο, χορός, cartoons και φωτογραφία γίνονται το μονοπάτι που οδηγεί τα παιδιά στην ελεύθερη έκφραση και ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.

4e-project4

Παράλληλα η δράση του 4e-project συνεχίζει τον εθελοντικό της χαρακτήρα προσφέροντας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Νέων Ιατρών δωρεάν εκπαιδευτικά βιωματικά εργαστήρια σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση πάνω σε θέματα που αφορούν στους κανόνες υγιεινής, το κάπνισμα, την ΚΑΡΠΑ και τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.

Η συνεχής προσπάθεια για ενίσχυση της δια βίου μάθησης οδηγεί στην οργάνωση σεμιναρίων και εργαστηρίων για εκπαιδευτικούς και γονείς που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. Η φετινή χρονιά βρίσκει τους ανθρώπους του 4e-project να συζητούν με τους γονείς τρόπους με τους οποίους μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους στην καθημερινή σχολική μελέτη στο σπίτι και να προσφέρουν στους εκπαιδευτικούς μια σειρά εξειδικευμένων σεμιναρίων που τους βοηθούν να εμπλουτίσουν και να εξελίξουν την καθημερινή τους δραστηριότητα μέσα στην τάξη.

4e-project1

Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και η παραγωγή πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού, σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή, στο οποίο οι εκπαιδευτικοί έχουν πρόσβαση εύκολα και οικονομικά. Η οργάνωση και λειτουργία της πλατφόρμας ψηφιακής μάθησης electio είναι μία ακόμη καινοτομία του 4e-project.

Η δράση του 4e-project κινείται στο πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης και επομένως απευθύνεται όχι μόνο σε εκπαιδευτικούς, σχολεία, φροντιστήρια αλλά και σε κάθε φορέα που κινείται στην ίδια φιλοσοφία. Έτσι το The fun project, ένας κύκλος ανοιχτών ψυχαγωγικών και βιωματικών εργαστηρίων, αγκαλιάζει οικογένειες, συλλόγους και χώρους δημιουργικής απασχόλησης που θέλουν να προσφέρουν μια ξεχωριστή εμπειρία στα παιδιά.

Το σημαντικότερο στοιχείο ωστόσο δεν είναι η τεχνογνωσία και η υλικοτεχνική υποδομή αυτών των δράσεων, αλλά η παρουσία του ανθρώπινου δυναμικού. Άνθρωποι νέοι με πίστη και αγάπη γι’ αυτό που κάνουν διοχετεύουν την ενέργειά τους στην υλοποίηση δράσεων που ανοίγουν το μυαλό και την ψυχή, πράγμα τόσο απαραίτητο στις μέρες μας.

front3

Το 4eProject είναι μια εταιρία σχεδιασμού εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού. Συνεργάζεται από το 2009 με εκπαιδευτικές μονάδες, ιδιώτες εκπαιδευτικούς, φροντιστήρια και κέντρα δημιουργικής απασχόλησης σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και ενήλικες, παράγοντας πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό και υλοποιώντας βιωματικά εργαστήρια και σεμινάρια.

Η ομάδα του 4e-project αποτελείται από επιστήμονες εκπαιδευτικής πολιτικής, σχεδιαστές εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, μουσειοπαιδαγωγούς, καθηγητές πληροφορικής με ειδίκευση στη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού, καθηγητές ξένων γλωσσών, ψυχολόγο με ειδίκευση στην ψυχολογία παιδιών και εφήβων και γραφίστα. Δημιουργείται έτσι ένα δυναμικό σύνολο ανθρώπων, που με κατάλληλη κατάρτιση και ουσιαστική αγάπη για τη βιωματική μάθηση, σχεδιάζουν προγράμματα προσαρμοσμένα πάνω στις ανάγκες κάθε φορέα ξεχωριστά.