Ο ηθοποιός και καλλιτεχνικός διευθυντής του εργαστηρίου θεάτρου Καταπactή Σωτήρης Δούβρης μιλάει στο Τaλκ για το εικοσιτετρέωρό του ως εργαζόμενου μπαμπά της μικρής Κωνσταντίνας!
Νομίζω ότι το να είσαι γονέας ότι είναι η σημαντικότερη, περιπλοκότερη και ταυτόχρονα διασκεδαστικότερη και πιο αγχωτική δουλειά που έχω κάνει στη ζωή μου! Ξαναδιαβάζοντας την παραπάνω φράση καταλήγω ότι το να είσαι γονέας είναι όλοι οι υπερθετικοί βαθμοί του κόσμου! Σημαντική σημείωση: Δεν είναι για όλους. Και είναι οκ που δεν είναι για όλους. Είναι πολύ οκ ΝΑ ΜΗΝ θέλεις να είσαι γονέας. Αλλά άπαξ και θελήσεις, εξέτασέ το άλλη μια φορά να συνειδητοποιήσεις αν θέλεις πραγματικά:
- Αν είναι εντάξει για εσένα, στο μεγαλύτερο ποσοστό της ημέρας σου να έχεις ως προτεραιότητά σου τις ανάγκες του παιδιού σου.
- Αν δεν έχεις πρόβλημα με το γεγονός ότι για πολύ καιρό θα χάσεις τον ύπνο σου για να προσφέρεις στο πλασματάκι δίπλα σου την αίσθηση της ασφάλειας και της ζεστασιάς που χρειάζεται σε αυτόν τον καινούριο, παράξενο κόσμο που ήρθε.
- Αν είσαι έτοιμος να διευρύνεις τα όρια της υπομονής σου και της αντοχής σου σε όλα.
- Αν σε όλα αυτά η απάντηση είναι ναι, ήρθε η ώρα να γίνεις γονέας!
Πάμε να δούμε ένα ενδεικτικό εικοσιτετράωρο λοιπόν:
6:45 Χτυπάει το πρώτο ξυπνητήρι στο κομοδίνο και στις 7:00 το δεύτερο του κινητού (για ασφάλεια). Κάνω το πρωινό μου και αμέσως μετά γρήγορο καφέ και εφημερίδες (ευτυχώς που υπάρχουν οι ηλεκτρονικές εφημερίδες και μπορώ να ρίχνω μια ματιά το πρωί στο τάμπλετ). Ταυτόχρονα, γρήγορες συνεννοήσεις για την ημέρα με τη γυναίκα μου που ετοιμάζεται πανικόβλητη (πάντα!) για τη δουλειά της που είναι αρκετά μακριά, εκτός Αθήνας.
7:25-7:30 Χαιρετώ τη γυναίκα μου και ετοιμάζω το πρωινό της Κωνσταντίνας, το οποίο της αρέσει να έχει πάντα κάτι παιχνιδιάρικο, οπότε δημιουργώ! Ένα ψωμένιο σπιτάκι με μαρμελάδα φράουλα για κόκκινη σκεπή, ένα στρογγυλό μπισκότο που γίνεται φατσούλα με μάτια, μύτη, στόμα από σταφίδες κ.λπ!
7:30 Γίνομαι εγώ το ξυπνητήρι για να σηκωθεί η Κωνσταντίνα! Πρώτα με απαλά χάδια και ψιθυριστή φωνή. Αν δεν πιάσει αυτό χρησιμοποιώ πιο δυνατά όπλα, όπως την περιγραφή του πρωινού που την περιμένει. Αυτό πιάνει συνήθως! Γάλα, ντύσιμο μικρής και δικό μου και ταυτόχρονα χάζεμα στα κινούμενα σχέδια.
8:25 Παιχνίδι στην αυλή του σπιτιού περιμένοντας το σχολικό για τον παιδικό σταθμό! Βόλτες πάνω κάτω, εξερεύνηση των λουλουδιών της γειτονίας και πολλές αγκαλιές!
8:30-9:30 Gym time για να πάει καλά η ημέρα.
9:30-15:30 Εργασία και χαρά στο εργαστήρι θεάτρου Καταπactή. Πολύ διάβασμα σε έρευνες, θεατρικές μελέτες και μονολόγους αρχαίου δράματος, αλλά και σύγχρονου παγκόσμιου ρεπερτορίου. Είναι η περίοδος που σχεδιάζονται τα τμήματα της καλοκαιρινής προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις των δραματικών σχολών. Αυτόν τον καιρό, λοιπόν, χαράσσεται η πορεία των μαθημάτων, καταγράφονται οι ασκήσεις που θα χρειαστούν και οι μονόλογοι που θα δουλευτούν. Παράλληλα, ερευνώ τις συνθέσεις των ιδιωτικών δραματικών σχολών, μια και μέσα στην προετοιμασία περιλαμβάνεται και η σωστή συμβουλευτική για την επιλογή της κατάλληλης σχολής για κάθε υποψήφιο/α.
16:00 Παραλαβή από το σχολικό της χαρούμενης και κουρασμένης από το πολύ παιχνίδι Κωνσταντίνας. Φαγητό στο τραπέζι όλη η οικογένεια, αφού έχει επιστρέψει και η μαμά, και κουβεντούλα για το πώς ήταν η ημέρα μας στα «σχολεία» μας! Η μαμά μας είναι δασκάλα σε σχολείο και η Κωνσταντίνα την Καταπactή την αντιλαμβάνεται ως σχολείο θεάτρου!
16:30-18:30 Παιχνίδι και αγκαλιές στον καναπέ και στο σαλόνι! Αν το επιτρέπει ο καιρός και η κούρασή μας, το παιχνίδι μπορεί να μεταφερθεί έξω, με το ποδήλατο, τις σαπουνόφουσκες και το φορητό μας ηχείο για μουσική ή στην κοντινή πλατεία για παιχνίδι στην παιδική χαρά.
18:30-21:00 Συνέχεια της δουλειάς του μπαμπά που συνήθως είναι διάβασμα. Γιατί το να επιλέξεις μονολόγους για τους υποψήφιους σπουδαστές δραματικών σχολών από ένα ανθολόγιο μονολόγων είναι εύκολο, αλλά το να έχεις διαβάσει και αναλύσει από πριν όλα τα έργα που περιλαμβάνουν αυτούς τους μονολόγους είναι δύσκολο. Το απόγευμα, λοιπόν, αφιερώνεται από εμένα στο διάβασμα θεατρικών έργων.
21:00-21:30 Μπάνιο την Κωνσταντίνα, γάλα στον καναπέ και κινούμενα σχέδια στην τηλεόραση!
21:30-22:00 Ανάγνωση παραμυθιού και στη συνέχεια, απαραιτήτως, και μια ιστοριούλα που πρέπει να σκαρφιστεί εκείνη την ώρα ο μπαμπάς! Μετά, γλυκός ύπνος για τη μικρή!
22:00-00:00 Η ώρα των μεγάλων παιδιών..,κατά κόσμον των γονέων! Απαραιτήτως αλκοόλ και κάτι φαγώσιμο στη μέση, βλέποντας ταινία ή κουβεντιάζοντας και ακούγοντας μουσική χαμηλά από το φορητό ηχείο που λέγαμε. Μετά, ύπνος βαθύς… Έχει ήδη ξεκινήσει η επόμενη ημέρα!
Και λίγα λόγια για την Καταπactή, του Σωτήρη, που πραγματοποιεί μαθήματα προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις των δραματικών σχολών…
Η Καταπactή, έχοντας εισαγάγει τα τελευταία χρόνια ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προετοιμασίας για τις εξετάσεις των δραματικών σχολών, οδηγεί με επιτυχία τους υποψηφίους στην εισαγωγή τους στην κατάλληλη για αυτούς σχολή. Μέσα από ένα πρόγραμμα ασκήσεων, τεχνικών λόγου, σωματοποίησης συναισθημάτων, φωνητικής και μουσικής, οι υποψήφιο/ες αποκτούν τα απαραίτητα εφόδια για να εισαχθούν με επιτυχία στη δραματική σχολή της επιλογής τους. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Καταπactής Σωτήρης Δούβρης διδάσκει υποκριτική, αυτοσχεδιασμό και απαγγελία ποιημάτων, ενώ η έμπειρη δασκάλα φωνητικής Λίλιαν Τσατσαρώνη αναλαμβάνει τη μουσική – φωνητική προετοιμασία.
Σχεδόν η πλειονότητα των δραματικών σχολών, κρατικών ή ιδιωτικών, προκειμένου να δεχθούν νέους σπουδαστές, διεξάγουν εισαγωγικές εξετάσεις. Στόχος τους είναι να διακρίνουν τα εφόδια και τα προσόντα των υποψηφίων, έτσι ώστε να κρίνουν εάν η σχολή μπορεί να τους δώσει τα παραπάνω εφόδια που χρειάζονται, ώστε να εξελιχθούν σε επιτυχημένους επαγγελματίες. Το πρόγραμμα της Καταπactής εστιάζει στη σωστή διαχείριση των εκφραστικών μέσων των υποψηφίων (γνώσεις τεχνικών υποκριτικής, σωματοποίησης συναισθημάτων, αναπνοών και φωνητικής). Έτσι, φτάνοντας μπροστά στην εκάστοτε Επιτροπή, ο/η υποψήφιος/α, θα είναι σε θέση να παρουσιάσει μία ολοκληρωμένη παρουσίαση του εαυτού του/της και όχι ένα στιλιζαρισμένο αποτέλεσμα.
Αναλυτικά:
Υποκριτική μονολόγων
- Κατάλληλη επιλογή μονολόγων μέσα από ανθολόγια του παγκόσμιου ρεπερτορίου από την αρχαιότητα έως το σήμερα.
- Ανάλυση του έργου στο οποίο εμπεριέχεται ο μονόλογος έτσι ώστε να αντιληφθεί ο υποψήφιος τον στόχο του ρόλου, τα εργαλεία που χρησιμοποιεί και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει. Μέσα από αυτήν την εσωτερική πάλη θα προκύψει η σωστή θερμοκρασία απόδοσης.
- Ασκήσεις άρθρωσης και ορθοφωνίας για τη σωστή εκφορά του λόγου
- Αυτοσχεδιασμός, λεκτικός και μη λεκτικός
Τραγούδι
Ο στόχος είναι η βελτίωση της τοποθέτησης της φωνής, ώστε να αποφευχθούν φωνητικά προβλήματα που συχνά δημιουργούνται λόγω κακής χρήσης του φωνητικού οργάνου. Επίσης, δίνεται ιδιαίτερο βάρος στο άνοιγμα του αυτιού, ώστε να εκτελούνται ευκολότερα και με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη τονική ακρίβεια, τα τραγούδια που θα επιλεγούν, σε συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους. Θα προταθούν ερμηνευτικές ιδέες, που θα βοηθήσουν και τη σκηνική παρουσία του κάθε υποψήφιου. Οι συμμετέχοντες δεν χρειάζεται να έχουν μουσικές γνώσεις για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα. Τα μαθήματα θα γίνονται σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο.
Βιογραφικά διδασκόντων
Σωτήρης Δούβρης – ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ, ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΠΟΙΗΜΑ
Είναι απόφοιτος της «Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδης». Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια του Ανδρέα Μανωλικάκη με θέμα την «Ανάλυση θεατρικού κειμένου και εφαρμογή στη θεατρική πρακτική και εκπαίδευση», της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου με αντικείμενο τις «Θεατρικές ειδικότητες: ρόλοι – επαγγελματίες και σωματική έκφραση» και «σώμα και σκηνική πρακτική», καθώς και musical με τη μέθοδο P.M.T.P. (Professional Musical Theater Performance). Από το 2007 εργάζεται ως ηθοποιός στο θέατρο, στην τηλεόραση, σε μεταγλωττίσεις και ενίοτε στον κινηματογράφο. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ:https://katapacti.gr/proetoimasia-gia-eisagogikes-exetaseis-dramatikon-scholon/
Λίλιαν Τσατσαρώνη – ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Η μεσόφωνος Λίλιαν Τσατσαρώνη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970. Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής σχολής του ΕΚΠΑ και Διπλωματούχος Μονωδίας του Ωδείου Kodaly, με καθηγητή τον Φραγκίσκο Βουτσίνο. Συνέχισε τις σπουδές της στο τραγούδι παρακολουθώντας σεμινάρια τελειοποίησης με διακεκριμένους τραγουδιστές και μαέστρους: Vera Roza, Michael Chance, Ingeborg Danz, Annete Markert, Helmut Rilling (σεμινάρια Ακαδημίας Bach), Γιώργο Χατζηνίκο. Διδάσκει από το 1997 μονωδία, μοντέρνο τραγούδι, ορθοφωνία σε ενήλικες, έφηβους και παιδιά. Ασχολείται εντατικά με την πρόληψη και θεραπεία φωνητικών και άλλων σχετικών προβλημάτων, μέσω της σωστής τοποθέτησης της φωνής, στο Ορφείο Ωδείο στην Αθήνα και σε σεμινάρια εντός και εκτός Αθηνών. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ: https://katapacti.gr/proetoimasia-gia-eisagogikes-exetaseis-dramatikon-scholon/
Εισαγωγή σε δραματικές σχολές – ένας πρακτικός οδηγός
Πληροφορίες – δηλώσεις συμμετοχής:
Email: info@katapacti.gr
T.: 216 80 96 448
Κορομηλά 19 – Αθήνα (Ν. Κόσμος)