ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ: ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ

photo by AggelinaPagoniΈχετε φανταστεί πώς θα ένιωθαν και τι θα έκαναν οι αγαπημένοι μας ήρωες γνωστών και κλασικών παραμυθιών εάν ζωντάνευαν και βρίσκονταν ξαφνικά στη σημερινή εποχή της τεχνολογίας; Αλήθεια, θα καταλάβαιναν τι σημαίνουν οι λέξεις «λάπτοπ», «ίντερνετ», «τάμπλετ»; Η Γεωργία Παρασκευά έγραψε την ιστορία «Η Επιστροφή των Παραμυθιών», που παρουσιάζεται για δεύτερη σεζόν κάθε Κυριακή στις 12.00 το μεσημέρι στο Θέατρο Σταθμός σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου, και μας μεταφέρει ακριβώς σε αυτή τη φανταστική πραγματικότητα!

IMG_20180719_014523

1. Καλημέρα Γεωργία. Καταρχάς λίγα λόγια για εσένα για να σε γνωρίσουν οι αναγνώστες μας

Καλημέρα σας! Λέγομαι Γεωργία Παρασκευά. Μεγάλωσα στην Αθήνα. Σπούδασα στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Νομικής Αθηνών και στη Δραματική Σχολή Βεάκη. Έχω γράψει τρία θεατρικά έργα για παιδιά, τα οποία έχουν ανέβει στο Studio Μαυρομιχάλη: Το «Θα φάμε τα μουστάκια μας..», την «Επιστροφή των Παραμυθιών» και τις «Ιστορίες για φίλους».  «Η Επιστροφή των Παραμυθιών» ανεβαίνει ξανά φέτος στο θέατρο Σταθμός, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Πολυχρονοπούλου και κυκλοφορεί και σε βιβλίο από τις Εκδόσεις ΔΩΔΩΝΗ. Η ομάδα μου λέγεται ΜΠΟΕΜ, με την οποία ανεβάζουμε παραστάσεις για μικρούς και μεγάλους θεατές. 

2. Η επιστροφή των παραμυθιών. Πώς συνέλαβες αυτή την ιστορία; 

Την ιδέα της «Επιστροφής των Παραμυθιών» τη συνέλαβα ότι ετοιμαζόμουν να γράψω το δεύτερο έργο μου και έψαχνα το θέμα. Είδα λοιπόν στο ράφι της βιβλιοθήκης μου τα παραμύθια που είχα ως παιδί και σκέφτηκα ότι θα είναι μια καλή ιδέα να «μαζέψω» όλους αυτούς τους ήρωες και να τους «βάλω» σ ένα θεατρικό έργο, με αφορμή μια κοινή αποστολή.

3. Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές σου και τι τους συμβαίνει;

Ενώ αναφέρονται πολλοί ήρωες μέσα σ’ αυτό το έργο, οι πρωταγωνιστές είναι η Ντάμα Κούπα, ο Κακός Λύκος, η Ωραία Κοιμωμένη, ο Πίτερ Παν και το κορίτσι του, η Τίνκερμπελ. Όλοι αυτοί ζουν στη Χώρα των Παραμυθιών, μια ζωή μετά το παραμύθι και απολαμβάνουν τη δόξα και την επιτυχία που έχουν τα βιβλία τους. Κάποια στιγμή όμως μαθαίνουν ότι η νέα τεχνολογία έχει κερδίσει το ενδιαφέρον των παιδιών, με αποτέλεσμα οι ιστορίες τους να μη διαβάζονται πια και αυτοί , όπως και η Χώρα τους, να κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Τότε αποφασίζουν να ενωθούν και να δώσουν έναν αγώνα για να σώσουν τα Παραμύθια. 

4. Βιβλίο vs τεχνολογία. Τεχνολογία vs βιβλίο. Τελικά, αυτά τα δυο μπορούν να συνυπάρξουν;

Φυσικά και μπορούν να συνυπάρξουν. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τη νέα τεχνολογία που έχει μπει τόσο δυναμικά στη ζωή μας αλλά ούτε να ξεχάσουμε την αίσθηση που δημιουργεί η ανάγνωση ενός βιβλίου. Πάντως, εγώ προσωπικά θα προτιμούσα ένα παιδί να διαβάζει βιβλία έστω και από το tablet, παρά να μη διαβάζει καθόλου.  

5. Μπορεί το θέατρο να ενισχύσει τη φιλαναγνωσία; Πώς καταφέρνεις να παρακάμψεις τον «επικίνδυνο» διδακτισμό;

Ναι θα μπορούσε να ενισχύσει τη φιλαναγνωσία, προβάλλοντας την ευχαρίστηση που παίρνεις όταν διαβάζεις ένα βιβλίο. Το βιβλίο δεν πρέπει να θεωρείται ως κάτι υποχρεωτικό αλλά μια «ευχάριστη συνήθεια». Στο έργο μου δεν ήθελα σε καμία περίπτωση να φανεί ότι το βιβλίο είναι το καλό στοιχείο και η νέα τεχνολογία είναι το κακό γιατί προσωπικά δεν πιστεύω κάτι τέτοιο. Για το λόγο αυτό θέλησα να τονίσω την ανάγκη «συνεργασίας» αυτών των δύο και μάλιστα το συγκεκριμένο μήνυμα έβαλα το περνάει ένας πολύ αγαπημένος ήρωας των παιδιών ο οποίος, όσο καιρό οι άλλοι ήρωες προσπαθούν να πείσουν τα παιδιά ν’ αρχίσουν να ξαναδιαβάζουν Παραμύθια, αυτός κάνει μαθήματα υπολογιστών!

6. Ποιες είναι οι αντιδράσεις των παιδιών μετά το τέλος της παράστασης;

Τα παιδιά μας λένε αν τους άρεσε η παράσταση, ποιο σημείο του έργου τους άρεσε πιο πολύ, ποιος είναι ο αγαπημένος τους ήρωας.. Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι από μόνα τους, χωρίς να τα ρωτήσουμε εμείς, μας λένε ότι διαβάζουν παραμύθια και ξέρουν πολύ καλά τις ιστορίες των ηρώων! Αυτό είναι πολύ ευχάριστο και αισιόδοξο! 

7. Μέσα στην πληθώρα των παιδικών παραστάσεων, γιατί θα πρότεινες σε έναν γονιό να επιλέξει να δει τη δική σας ιστορία.

Κυρίως για το νόημα του έργου, δηλαδή την ανάγκη «συνεργασίας» του βιβλίου με τη νέα τεχνολογία αλλά και για το μήνυμα της ενότητας που προβάλλεται μέσα από το έργο: Όλοι αυτοί οι ήρωες, μπροστά στην κοινή απειλή, αφήνουν κατά μέρους τους εγωισμούς τους και γίνονται μια ομάδα προκειμένου να σώσουν τα Παραμύθια. Δεν λειτουργεί ο καθένας αυτόνομα. Νομίζω ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό.

8. Τέλος, μια πιο γενική ερώτηση. Πώς βλέπεις το παιδικό θέατρο σήμερα και ποια είναι τα θεατρικά σχέδιά σου για το μέλλον;

Το παιδικό θέατρο σήμερα πιστεύω ότι πηγαίνει αρκετά καλά. Υπάρχει πληθώρα παιδικών παραστάσεων αλλά αυτό έχει και το καλό πως ο γονιός και ο εκπαιδευτικός έχουν πολλές επιλογές. Θεωρώ ότι σε πολλές παραστάσεις το επίπεδο είναι πολύ υψηλό και τα μηνύματα που περνούν στους μικρούς θεατές, πολύ ενδιαφέροντα. Τα σχέδιά μου για το μέλλον είναι να εκδοθούν και τα υπόλοιπα έργα που έχω γράψει, να συνεχίσω να γράφω και ως ηθοποιός να συμμετέχω σε δουλειές που με εκφράζουν και με εξελίσσουν.

Το θεατρικό έργο της Γεωργίας Παρασκευά Η επιστροφή των παραμυθιών παίζεται κάθε Κυριακή στις 12:00 στο θέατρο ΣΤΑΘΜΟΣ.