Ο ΑΓΓΕΛΟΥΚΟΣ ΜΕΝΕΙ ΚΛΕΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΣΤΑΒΛΟ. ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥΣ

aggeloukos“Ο Αγγελούκος μένει κλεισμένος στον στάβλο” είναι μια ιστορία που γράφτηκε από την ψυχολόγο και συγγραφέα, Κατερίνα Τζωρτζακάκη, και ένας οδηγός από την ίδια με προτάσεις για τους γονείς για το πώς μπορούν να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους με βάση αυτήν. Οι ιστορίες είναι ένας τρόπος να εκφράσουν τα παιδιά τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους για τη δύσκολη περίοδο ζούμε αλλά και μια βάση πάνω στην οποία μπορούμε να παίξουμε, να ζωγραφίσουμε, να γράψουμε άλλες ιστορίες. Η πρόταση έγινε στα πλαίσια εθελοντικών δράσεων από ψυχολόγους που οργανώνει το Κέντρο Ψυχοθεραπείας και Εκπαίδευσης “Συνηχήσεις”. Την αφήγηση και την εικονογράφηση έκανε ο Κώστας Κωνσταντίνου.

Α. ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Αφού ακούσετε την ιστορία “Ο Αγγελούκος μένει κλεισμένος στον στάβλο” μπορείτε να συζητήσετε. Συγκεκριμένα να ρωτήσετε τα παιδιά σας:

  • Τι τους άρεσε πιο πολύ στην ιστορία;
  • Ποιος ήταν ο αγαπημένος τους ήρωας στην ιστορία;
  • Τι δεν τους άρεσε στην ιστορία;
  • Πώς ένιωσαν όσο άκουγαν την ιστορία;
  • Τι θα άλλαζαν στην ιστορία;
  • Πώς θα συνέχιζαν εκείνα την ιστορία;
  • Είναι σημαντικό να απαντάτε και εσείς στις ερωτήσεις. Μπορείτε να κάνετε κι άλλες ερωτήσεις, που σκέφτεστε εσείς ή να μοιραστείτε μαζί τους δικά σας συναισθήματα και σκέψεις με αφορμή την ιστορία.
  • Η ιστορία είναι μια αφορμή για επικοινωνία και τα παιδιά μπορεί να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα σε σχέση με την κατάσταση του περιορισμού και την πανδημία. Μην κρίνετε και μην ακυρώνετε το συναίσθημά τους, επιτρέψτε τους να πουν ότι φοβούνται, λυπούνται, θυμώνουν με όσα συμβαίνουν. Μπορείτε να πείτε ότι κι εσείς νιώθετε κάτι παρόμοιο. Είναι φυσικό να έχουμε όλοι τέτοια συναισθήματα αυτήν την περίοδο.
  • Να θυμάστε ότι σε κάθε συζήτηση είναι σημαντικό να τα καθησυχάζετε. Να τους λέτε ότι τηρείτε τα μέτρα προστασίας και ότι κάνετε ό,τι μπορείτε για να περάσετε με όσο το δυνατόν περισσότερη ασφάλεια αυτή τη δύσκολη κατάσταση.
  • Μην παραλείπετε να τους λέτε τι δίνει σε εσάς δύναμη, τι σας φέρνει χαρά και για ποια πράγματα είστε ευγνώμονες. Αν δεν τα έχετε σκεφτεί, είναι μια καλή στιγμή να τα σκεφτείτε γιατί τα παιδιά σας θα χρειαστούν τη θετικότητά σας.
  • Εάν νιώθετε πως δεν μπορείτε να διαχειριστείτε τον φόβο σας, τον θυμό και τη λύπη σας θα ήταν καλό να μιλήσετε με κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας σε κάποια γραμμή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης. 

Β. ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

Ζωγραφίστε εσείς και τα παιδιά σας όποια σκηνή ή όποιες σκηνές από την ιστορία θέλετε.

Μπορείτε να ζωγραφίσετε ξεχωριστά ή να κάνετε όλοι μαζί μια ζωγραφιά.

Γ.  ΓΡΑΨΙΜΟ

  • Συνεχίστε εσείς και τα παιδιά σας την ιστορία όπως επιθυμείτε. Μπορείτε επίσης να «παίξετε» με την ιστορία, να αλλάξετε τα όσα συμβαίνουν, να προσθέσετε δικούς σας ήρωες και δικούς σας διαλόγους. Μετά διαβάστε δυνατά ο καθένας την ιστορία του.
  • Αν τα παιδιά σας είναι μικρά, γράψτε εσείς τις δικές τους ιστορίες και μετά διαβάστε τις δυνατά.
  • Μπορείτε να ενώσετε τις ιστορίες σας με τις ζωγραφιές και να φτιάξετε ο καθένας το δικό του βιβλίο ή το βιβλίο της οικογένειας. Μην παραλείψετε να φτιάξετε εξώφυλλο με το όνομα του συγγραφέα και τον τίτλο.

No Responses

Leave a Reply