ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΑ ΣΥΜΜΑΘΗΤΑΚΙΑ

28340237_10155612326442955_781452415_oΚαλωσορίσατε στο δημοτικό σχολείο της Φτερνιζούπολης! Μάλλον ήρθε η ώρα να γνωρίσετε την πιο θεότρελη τάξη όλων των εποχών, μέσα από τη νέα σειρά εικονογραφημένων βιβλίων των εκδόσεων Διόπτρα “Τα συμμαθητάκια”. “Μα τι παιδιά είναι αυτά και γίνανε βιβλίο;”, θα αναρωτηθείτε εύλογα. Το μόνο που μπορώ να σας αποκαλύψω, τουλάχιστον για αρχή, είναι ότι ο διευθυντής του σχολείου, ο φοβερός και τρομερός κύριος Φοίβος Φοβέρας, για πρώτη φορά στα χρονικά είναι με το χαμόγελο στα χείλη. Και ο λόγος είναι απλός. Φέτος, επιτέλους, δεν κάνει μάθημα στους απίθανους μαθητές τού Β’2. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι κάθε τόσο δεν θα “φιλοξενεί” κάποιο από τα συμμαθητάκια στο γραφείο του…

de9c134932a58eaafa936ac95a2e862a

Πρώτη ηρωίδα που θα σας συστήσω είναι η Λήδα Βολίδα, ετών 8, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά το κεραυνοβόλο βλέμμα, την ακούραστη φλυαρία και την τρέλα με έναν… ΚΟΚΚΙΝΟ ΓΑΤΟ. Η Λήδα, πρωταγωνίστρια στο βιβλίο της Lucia Vaccarino “Το κυνήγι της πρωτιάς”, δεν είναι- όπως φαίνεται εκ πρώτης όψεως- αγγελούδι, αλλά είναι ένα διαολάκι που μιλά και τρέχει σαν… βολίδα. Νικήτρια από… κούνια, θέλει να είναι η πρώτη και η καλύτερη της τάξης της (αν και είναι δεύτερη στον ονομαστικό κατάλογο) και είναι πράγματι άριστη και αξιοθαύμαστη. Μέχρι που εμφανίζεται ένας νέος συμμαθητής, ο Χάρης Χαϊδεμένος, που είναι σε όλα καλύτερός της και που όλοι, μα όλοι, στο σχολείο τον λατρεύουν. Παρόλο που, όπως τουλάχιστον τον βλέπει η Λήδα, είναι πανούργος και άκαρδος.

4-5

Η Λήδα, λοιπόν, προσπαθεί να παγιδεύσει τον Χάρη με διάφορους τρόπους αλλά δεν τα καταφέρνει και μάλιστα, οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί μάλλον της γυρίζουν μπούμερανγκ. Τι θα κάνει; Πώς θα καταφέρει να ξαναγίνει η πρώτη μαθήτρια της τάξης; Πώς θα κάνει τα συμμαθητάκια της να τη συμπαθήσουν εκ νέου;

66-67

Όταν έρχεται η ώρα του μεγάλου αγώνα δρόμου, η Λήδα Βολίδα ξέρει ότι πρέπει πάση θυσία να νικήσει τον Χάρη Χαϊδεμένο. Όμως, ο μεγάλος αγώνας δρόμου απαιτεί από τα παιδιά να περάσουν μέσα από το δάσος της Φτερνιζούπολης. Το δάσος που είναι πυκνό, σκοτεινό, έρημο και που όλοι ξέρουν ότι είναι στοιχειωμένο. Το δάσος που είναι γεμάτο με λύκους και φαντάσματα και κύκλωπες και πάνθηρες και λεοπαρδάλεις και τερατοπαιδα και… ξωτικά. Ο μόνος που δεν μοιάζει να το φοβάται είναι ο Χάρης Χαϊδεμένος, ως μη γηγενής Φτερνιζουπολίτης. Η Λήδα, παρά τον φόβο της, ξεκινάει προπονήσεις, παρακολουθεί αθλητικούς αγώνες και αποκτά το βλέμμα του πρωταθλητή μέσα από μεγάλη εξάσκηση. Παρόλες τις προσπάθειές της, όμως, στις προπονήσεις ο Χάρης την… σκίζει. Έτσι, η Λήδα καταλαβαίνει ότι για να τον κερδίσει, μάλλον θα πρέπει να χρησιμοποιήσει αθέμιτα μέσα. Εύκολο αλλά καθόλου έντιμο. Και όσο και να την ευχαριστεί η ιδέα τού να χάσει ο Χάρης, η παγίδα που του στήνει την προβληματίζει και της δημιουργεί πονοκέφαλο. Το ποιος τελικά θα νικήσει στον αγώνα δεν θα σας το πούμε. Διαβάστε το βιβλίο και… θα εκπλαγείτε. Μπορούμε, όμως, να σας αποκαλύψουμε ότι η Λήδα πήρε ένα καλό μάθημα και απέκτησε έναν καλό φίλο. Μαντεύετε ποιον;

fa19b9ed46081ae081e38317c7e877b8

Δεύτερο συμμαθητάκι που γνωρίζουμε είναι ο Γρηγόρης Γατόνης, πρωταγωνιστής στο βιβλίο του Lorenzo Rulfo “Η σταγόνα που ξεχείλισε”. Ο Γρηγόρης, επίσης οκτώ ετών, έχει την τάση να λύνει προβλήματα, ακόμα και εκεί όπου δεν υπάρχουν. Μάλιστα, μισεί το σχολείο, γιατί πρέπει να ξυπνάει προτού καν ξημερώσει και διότι πρέπει να χάνει πολλές ώρες βάζοντας τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά, χωρίζοντας τα ουσιαστικά από τα επίθετα και κάνοντας πολλαπλασιασμούς… Το σχολείο, λοιπόν, τον εμποδίζει από το να κάνει αυτό που πραγματικά θέλει: Να βρίσκει λύση για όλα, να είναι ΠΑΝΤΟΛΥΤΗΣ.

88-89

Όταν μια νύχτα, ενοχλητικές σταγόνες και πλιτς πλατς ταράζουν την απόλυτη σιωπή στο σπίτι, ο Γρηγόρης θέλει να δώσει τη λύση, να πάει στο μπάνιο και να κλείσει καλά τη βρύση που στάζει. Αλλά τελικά δεν αποφασίζει να αφήσει το ζεστό του κρεβάτι και αποκοιμιέται. Το πρωί, όμως, τον περιμένει κάτι φρικτό. Ολόκληρη η Φτερνιζούπολη είναι πλημμυρισμένη. Και ο φίλος μας καταλαβαίνει αμέσως ότι είναι πλημμυρισμένη εξαιτίας του· επειδή δεν έκλεισε τη βρύση. Τώρα εκείνος πρέπει να βρει τη λύση. Σκέφτεται και ξανασκέφτεται, ώσπου βρίσκει μία ιδέα που ναι μεν σταματά το πρόβλημα, όμως δεν το λύνει.

Φυσικά, ο Γρηγόρης Γατόνης δεν έχει πει σε κανέναν ότι φταίει εκείνος για ό,τι συνέβη στην πόλη, γιατί φοβάται. Εν τω μεταξύ, με τόσα νερά παντού στην πόλη, ακόμα και το σχολείο μένει κλειστό. Το θετικό της υπόθεσης, λοιπόν, είναι ότι τα συμμαθητάκια θα χαρούν που δεν έχουν μάθημα. Όμως, ο ίδιος ο Γρηγόρης δεν μπορεί να χαρεί. Βλέπετε, ξέρει καλά μέσα του ότι ο διευθυντής κ. Φοίβος Φοβέρας θα ανακαλύψει σύντομα ότι εκείνος φταίει για τη μεγάλη πλημμύρα.

Τα συμμαθητάκια

Βρίσκει, λοιπόν, τη Λύση Χωρίς Όνομα. Χρειάζεται για βοηθούς του καμήλες. Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά 40.000 καμήλες, τις οποίες, όμως, πρέπει να βρει. Και φυσικά το pet shop δεν έχει καμήλες, ενώ ο ζωολογικός κήπος δεν έχει τόσες πολλές καμήλες. Μήπως τη λύση, που αναζητά μανιωδώς ο Γρηγόρης, μπορεί να δώσει το απορροφητικό χαρτί κουζίνας; Ή μήπως ένα ένα πιστολάκι μαλλιών; Ίσως ένας σούπερ τρελός ανεμιστήρας; Τελικά ό, τι και να κάνει ο Γρηγόρης,  δεν βρίσκει λύση για να ξε-πλημμυρίσει την Φτερνιζούπολη. Έτσι ομολογεί στους γονείς του ότι εκείνος φταίει για την πλημμύρα. Ή μήπως όχι; Δεν θα σας το αποκαλύψω. Θα χρειαστείτε κι εσείς, όπως και ο Γρηγόρης Γατόνης, λίγη υπομονή. Μέχρι να έρθει στα χέρια σας το βιβλίο. Και μέχρι να μαζευτούν τα νερά από τη Φτερνιζούπολη.

2f15b61629bdc87acf52642ffd28c3d9

Και τα δύο βιβλία, που απευθύνονται σε παιδιά από 7 ετών, κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Διόπτρα σε μετάφραση από τα Ιταλικά της Δήμητρας Δότση. Οι συγγραφείς τους είναι γνωστά ονόματα της ιταλικής λογοτεχνίας για τους νέους αλλά και ταλαντούχοι νέοι συγγραφείς. Η σειρά δημιουργήθηκε από τον Pierdomenico Baccalario (γνωστό στην Ελλάδα για τις σειρές βιβλίων του Οδυσσέας Μουρ, Emporium και Century), ενώ εικονογράφος της σειράς είναι η Laura Re. Η καλλιτεχνική επιμέλεια είναι του Davide Calì.

Το κάθε βιβλίο είναι μέρος μιας σειράς από καλογραμμένες και ευκολοδιάβαστες αυτόνομες και κυρίως χιουμοριστικές περιπέτειες, με πρωταγωνιστές τους μαθητές της Β’2 τάξης του Δημοτικού Σχολείου της Φτερνιζούπολης. Ναι μεν οι ιστορίες και οι χαρακτήρες συνδέονται μεταξύ τους, αλλά και τα βιβλία είναι ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, έτσι ώστε τα παιδιά να μπορούν να τα διαβάσουν με τη σειρά που προτιμούν. Τα εκκεντρικά αυτά παιδιά, το καθένα με τις δικές του ιδιαιτερότητες και την δική του ισχυρή προσωπικότητα, ξέρουν καλά τι θέλουν και τι κάνουν. Σίγουρα, τα παιδιά σας, και γιατί όχι και εσείς, θα αναγνωρίσουν ένα ή περισσότερα δικά τους στοιχεία σε κάποιο ή κάποια από τα συμμαθητάκια, θα ταυτιστούν μαζί τους και θα το καταδιασκεδάσουν. Περιμένουμε εναγωνίως τα επόμενα! 

Leave a Reply