ΔΙΑΚΟΠΕΣ: ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

διακοπέςΜία διαφορετική και δύσκολη σχολική χρονιά έχει ήδη ολοκληρωθεί. Πλέον υπάρχει ελεύθερος χρόνος για τις πολυπόθητες διακοπές. Μικρά και μεγάλα παιδιά, έφηβοι και προέφηβοι, κάνουν σχέδια για ένα καλοκαίρι, διαφορετικό μεν, αλλά πάντα γεμάτο δραστηριότητες, παρέες, βουτιές και ξεγνοιασιά. Η παιδική και νεανική αυτή ορμή δεν είναι πάντα καλοδεχούμενη από τους γονείς που θεωρούν πως το καλοκαίρι υπάρχει αρκετός χρόνος για μαθήματα, επαναλήψεις και φυλλάδια προετοιμασίας. Είναι όντως οι διακοπές ο κατάλληλος χρόνος για να ασχοληθεί ένας μαθητής με τα σχολικά μαθήματα; Αρκούν μόνο λίγες αναμνήσεις από τα καλοκαίρια της παιδικής και εφηβικής μας ηλικίας για να πάρουμε τις απαντήσεις που ζητάμε…

Η περίοδος του καλοκαιριού μπορεί να μην αποτελεί την πιο κατάλληλη περίοδο για να καταπιαστεί ένα παιδί με «σχολικά μαθήματα», αλλά είναι μία τέλεια ευκαιρία για πολλά «μαθήματα ζωής». Οι νέες φιλίες, η επανασύνδεση με τους «φίλους του καλοκαιριού» καθώς και η σχέση με τον εαυτό τους, απαιτούν χρόνο και διαθεσιμότητα. Ελεύθερο χρόνο προϋποθέτει και η επαφή με τα παιδιά μας, η καλλιέργεια της μεταξύ μας σχέσης. Οι περισσότεροι από εμάς κατά τη διάρκεια της χρονιάς περνάμε την ημέρα μας κυνηγώντας υποχρεώσεις. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε αισθανθεί να τρέχουμε πίσω από το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ. Μέσα σε αυτήν τη συνθήκη, είναι δύσκολη η δημιουργία και η καλλιέργεια ενός στενού δεσμού με τα παιδιά μας. Οι σχέσεις θέλουν χρόνο. Θέλουν χρόνο ποιοτικό, ουσιαστικό και υποκείμενα παρόντα.

Ο ελεύθερος χρόνος μαζί με τα παιδιά μας δίνει την ευκαιρία να μάθουμε πολλά για εκείνα, για τις σκέψεις, τις ανησυχίες και τα ενδιαφέροντά τους αυτή την περίοδο. Τα παιδιά εξελίσσονται μέρα με την ημέρα και αλλάζουν. Έχοντας περισσότερο χρόνο με τα παιδιά μπορούμε να συζητήσουμε για τυχόν δυσκολίες, να τα ακούσουμε προσεκτικά και να πάρουμε τον χρόνο μας για να τα καταλάβουμε. Μέσα από τέτοιες «χρονοβόρες» διαδικασίες μειώνονται οι εντάσεις, αναπτύσσονται κώδικες επικοινωνίας και περιορίζονται οι διαφωνίες. Δεν αποτελούν οι διακοπές «χρυσή ευκαιρία» για την καλλιέργεια των μεταξύ μας σχέσεων και πλήθους κοινωνικών δεξιοτήτων; Υπάρχει κανένας λόγος να μπαίνει η επανάληψη της γραμματικής και των μαθηματικών ανάμεσά μας; Κάθε «πράγμα» στον καιρό του… και διακοπές τον Αύγουστο, που λέει και ο σοφός λαός!

H Μαρία Κοκκινιώτη είναι εκπαιδευτικός–ειδική παιδαγωγός, δημιουργός του Mindset: Fulfill the Potential, που παρέχει υποστήριξη σε μαθητές και γονείς. Μπορείτε να τη βρείτε στο info@mindset.edu.gr

Leave a Reply