ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ

Εθνικό Κέντρο ΑιμοδοσίαςΤα Βιωματικά Ψυχοεκπαιδευτικά Προγράμματα «Από εμένα σε σένα» και «Club 18» στο Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας, για μαθητές Δ΄- Ε΄ – ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, συνεχίζουν το ταξίδι τους και κατά την περίοδο 2019-2020 και εξελίσσονται.

Δωρεάν συμμετοχή!

• Γιατί χρειάζεται ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εθελοντική αιμοδοσία;
Σύμφωνα με έρευνες όσοι συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα ως μαθητές έχουν τις διπλάσιες πιθανότητες να γίνουν εθελοντές αιμοδότες κατά την ενηλικίωση.

• Γιατί ένα βιωματικό ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα;
Μέσα από το παιχνίδι και το βίωμα τα παιδιά έχουν την ευκαιρία όχι μόνο να μάθουν περισσότερα για τον κόσμο τους, αλλά να ανακαλύψουν νέες ιδέες και να ενισχύσουν τη φαντασία τους. Χρησιμοποιώντας ομαδικές βιωματικές δράσεις οι μαθητές εμπλέκονται στη διαδικασία της ψυχοεκπαίδευσης, κατανοώντας πλέον όχι μόνο «τι κάνουν», αλλά και «τι και πώς μαθαίνουν», όπως και το «γιατί» που κρύβεται πίσω από κάθε πράξη.

• Ποιος ο στόχος ενός βιωματικού ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος;
Μέσα από τις δράσεις στοχεύουμε να μάθουν να μοιράζονται και να επικοινωνούν, ώστε να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες καθοδηγώντας και ακολουθώντας την ομάδα, να εμπλακούν στην επίλυση προβλημάτων και να νοιαστούν για τον εαυτό τους και τους άλλους, αλλά και να διαχειριστούν τις δυσκολίες που εμφανίζονται σε κάθε ομάδα.

• Πώς υλοποιείται αυτός ο στόχος;
Βασικός σκοπός στον οποίο στηρίζεται και η μεθοδολογία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι το πέρασμα από την πράξη στη θεωρία, από το βίωμα στη συνειδητοποίηση. Ανάγουμε σε δράση τα τρία στάδια της αυτομόρφωσης ως εξής: Μέσα από τα εισαγωγικά παιχνίδια εμπιστοσύνης, στο πρώτο μέρος, καταφέρνουν οι μαθητές να συνδεθούν με την ομάδα. Ακολουθούν παρεμβάσεις από τους συντονιστές σε θεωρητικό επίπεδο, συζήτηση με τους μαθητές πάνω σε απορίες που προκύπτουν. Ανάμεσα στις βιωματικές δράσεις προβάλλονται οι καρτέλες «Ιστορικό Αιμοδότη» και «Αλυσίδα Αιμοδοσίας», αλλά και στατιστικά στοιχεία και δεδομένα γύρω από την εθελοντική αιμοδοσία που δίνουν αφορμή για να αναπτυχθεί ένας ελεύθερος διάλογος ανάμεσα στα παιδιά και τις συντονίστριες, ο οποίος ξεκινάει από το πώς ένιωσαν μέσα στη δράση, τι παρατήρησαν στον εαυτό τους και τους άλλους, αλλά και τι προεκτάσεις έχει κάθε δράση σε σχέση με την ίδια την διαδικασία της αιμοδοσίας. Το θεωρητικό κομμάτι εμπλουτίζεται, στο δεύτερο μέρος, από την προβολή ενός βίντεο για τη λειτουργία του αίματος και ξενάγηση στους χώρους των εργαστηρίων του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας. Στο τρίτο μέρος η ευαισθητοποίηση, η ενημέρωση και εν γένει η βιωμένη εμπειρία των μαθητών γίνεται δράση: στο Δημοτικό θα φανταστούν και θα δραματοποιήσουν μικρά θεατρικά σκετς, στο Γυμνάσιο θα δημιουργήσουν και θα παίξουν το δικό τους παιχνίδι γνώσεων και στο Λύκειο θα επιχειρηματολογήσουν με τη μορφή αντιπαράθεσης (debate).

• Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν;
Μαθητές Δ’ – Ε’ – Στ’ Δημοτικού, και μαθητές από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου. Το ανώτατο όριο για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του προγράμματος είναι 50 μαθητές ανά συνάντηση. Για κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα έχει σχεδιαστεί ένα διαφορετικό πρόγραμμα ανάλογα με τις ανάγκες και δυνατότητες κάθε ηλικιακής ομάδας. Οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα την περίοδο 2018-2019 θα έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν την Β’ φάση του προγράμματος.

69828287_1681114725352133_6363238475612815360_n
* Στο Πρόγραμμα Club 18 μπορούν να συμμετέχουν και φοιτητές, οι οποίοι ενδιαφέρονται για την εθελοντική αιμοδοσία και τον εθελοντισμό γενικότερα (ελάχιστος αριθμός ατόμων ανά δράση 15 άτομα)

• Κάθε πότε και πού πραγματοποιούνται τα Βιωματικά Ψυχοεκπαιδευτικά Προγράμματα;
Πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη και Πέμπτη, στο χώρο του Ε.ΚΕ.Α., στις Αχαρνές (Ολυμπιονίκη Χρ. Μαντίκα 7) και διαρκούν από τις 10.00 έως τις 12.30 χωρίς διάλειμμα.

• Τα προγράμματα συντονίζουν:
-Ειρήνη Καβαλάρη, Θεατρολόγος, Δραματοθεραπεύτρια, Εικαστική και Εκφραστική Θεραπεύτρια
-Ανδρονίκη Νικολακάκη, Κοινωνιολόγος, Δραματοθεραπεύτρια
-Μαρία Σούμπερτ, Θεατρολόγος, Δραματοθεραπεύτρια, ΜΑ Πολιτιστική Πολιτική, Διοίκηση και Επικοινωνία

Leave a Reply