“ΤΟ ΑΥΓΟ” ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ OUTSTANDING BOOKS FOR YOUNG PEOPLE WITH DISABILITIES 2017

9496Το αυγό, το βιβλίο της Εύας Βακιρτζή, σε εικονογράφηση Νικόλα Ανδρικόπουλου, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη, επιλέχθηκε ανάμεσα σε εκατοντάδες βιβλία για τον κατάλογο OUTSTANDING BOOKS FOR YOUNG PEOPLE WITH DISABILITIES 2017 που εκδίδει η IBBY με επιμέλεια της Toronto Public Library.

Στο Αυγό το λόγο έχει ένα παιδί ιδιαίτερο, αρκετά ξεχωριστό, που περιγράφει τη ζωή του, τα συναισθήματά του, τη δυσκολία του να ζήσει με τους άλλους, τους τόσο διαφορετικούς από τον ίδιο. Με λόγια απλά, από καρδιάς, περιγράφει όλα όσα τον ενοχλούν, τον αποσυντονίζουν, τον κάνουν να «κλείνεται» στον εαυτό του. Κυρίως όμως περιγράφει τη μεγάλη επιθυμία του να συνυπάρχει με τους άλλους, να έχει φίλους, να τον αγαπούν όπως είναι.

Σημείωση της συγγραφέως:

«Η αγάπη και ο σεβασμός που τρέφω για τους μικρούς μαθητές μου με Αυτισμό, η βαθιά γνώση του αντικειμένου, καθώς και η ανάγκη μιας αφήγησης που να παρουσιάζει τον αυτιστικό εαυτό μέσα από τη “ματιά” του ίδιου του παιδιού με Αυτισμό με οδήγησαν στη συγγραφή του Αυγού.

Ο Βίκτωρ, ένα παιδί με Αυτισμό, συστήνεται στα παιδιά και ουσιαστικά αποκωδικοποιεί τη συμπεριφορά του. Κεντρικό σημείο είναι η αλληγορία του αυτιστικού εαυτού ως ενός αυγού με σκληρό τσόφλι και η σημασία της ανάπτυξης της λειτουργίας της αλληλεπίδρασης ως θεραπευτικού μέσου. Μέσα από την ουσιαστική αλληλεπίδραση, που από τη μεριά των μικρών παιδιών στηρίζεται στην αποδοχή και στον σεβασμό, δημιουργούνται μικρές χαραμάδες στο τσόφλι, που επιτρέπουν στον Βίκτωρα να κοιτάζει στον “έξω κόσμο”. Είναι πιθανόν, αν μαζευτούν τόσες ώστε να ανοιχτεί μια τρύπα, εκείνος να προσπαθήσει να βγει.

Θεωρώ ότι στη μικρή αυτή αφήγηση παρουσιάζω την κλινική εικόνα του Αυτισμού με σαφή και επιστημονικό τρόπο, που μπορεί να γίνει κατανοητός από παιδιά νηπιακής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Πιστεύω ότι έτσι θα μπορούσα να βάλω κι εγώ ένα λιθαράκι στην αποδοχή των παιδιών με Αυτισμό από τους συνομηλίκους τους και στην ομαλότερη ένταξή τους στο “τυπικό”  σχολικό περιβάλλον. Η συνοπτική επίσης παρουσίαση των διαγνωστικών ενδείξεων του Αυτισμού μπορεί να προσφέρει μια πρώτη πιο σαφή εικόνα  στους εκπαιδευτικούς, ειδικούς και μη, ώστε να συμβάλει στην καλύτερη κατανόησή του». Εύα Βακιρτζή

Μπορείτε να δείτε τον κατάλογο εδώ (σελίδα pdf 22, εντύπου 42)

Μπορείτε να διαβάσετε τη συνέντευξη που είχε δώσει η συγγραφέας στο Τaλκ εδώ

Η δρ Εύα Βακιρτζή γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο University of Exeter της Μ. Βρετανίας. Από το ίδιο Πανεπιστήμιο, απέκτησε  M.Ed στις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (κατεύθυνση Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές), M.Sc στην Εκπαιδευτική Έρευνα και Ph.D με αντικείμενο την κοινωνικο-ιστορική ανάλυση του Αυτισμού ως συστήματος και μέσα από αυτό την ανάδυση του Αυτιστικού Υποκειμένου. Εργάστηκε στην εκπαίδευση σε Μ. Βρετανία και Ελλάδα ως Ειδική Παιδαγωγός σε Ειδικά Σχολεία και Τμήματα Ένταξης, ενώ μέχρι τώρα εργάζεται ως θεραπεύτρια πάντα στην περιοχή των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών. Παράλληλα δραστηριοποιείται στον ακαδημαϊκό χώρο με δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ανακοινώσεις σε συνέδρια, κλπ. 

No Responses

Leave a Reply