ΚΛΑΙΡΗ ΓΕΩΡΓΕΛΛΗ: ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ

Κλαίρη ΓεωργέλληΤο Τaλκ, στο πλαίσιο του αφιερώματός του στο παιδικό βιβλίο, μίλησε με την εικονογράφο και συγγραφέα Κλαίρη Γεωργέλλη. Ας δούμε τι μας είπε!

  1. Πώς ξεκίνησες να εικονογραφείς παιδικά βιβλία;

Όταν βρέθηκα να σπουδάζω Τυπογραφία και Γραφική Επικοινωνία στο πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ στην Αγγλία, άρχισε να με ιντριγκάρει πολύ η τυπογραφία για παιδιά, στα παιδικά βιβλία. Με την πρώτη ευκαιρία δημιούργησα τότε, σαν δουλειά για το πανεπιστήμιο, το δικό μου παιδικό βιβλίο “Το  μικρό μαύρο καλαμαράκι”, το οποίο και μετέπειτα εξέδωσα στην Ελλάδα, έγινε σειρά και έτσι ξεκίνησα να εικονογραφώ κι άλλα.

  1. Ποιες προκλήσεις κρύβει η εικονογράφησή τους;

Ο δικός μου στόχος δικός μου είναι η διαχρονικότητα. Θεωρώ ότι μία καλή εικονογράφηση προσχολικής ηλικίας είναι και διαχρονική. Γιατί στα πολύ μικρά παιδιά δεν υπάρχουν “τάσεις” και “μόδα”. Κατανοούν τα πρώτα πράγματα στην ζωή τους με τον ίδιο πρωτόγνωρο ενθουσιασμό. Tο ενάμιση χρονών παιδάκι δεν αντιλαμβάνεται αν η συγκεκριμένη φράουλα έχει σχεδιαστεί από τον καταπληκτικό Paul Rand το 1957 ή από κάποιον σύγχρονο εικονογράφο. Αυτό που το συγκινεί μόνο είναι να καταλάβει ότι είναι φράουλα, να χαρεί με αυτή την κατάκτηση και να το διασκεδάσει. Στην πιο καλή περίπτωση θα του αποτυπωθεί στη μνήμη και θα καλλιεργήσει την αισθητική του με κάτι απλό και κατανοητό συνεπώς και όμορφο.

  1. Από πού εμπνέεσαι;

Από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο σπουδαία! Από το σχήμα ενός παγωτού, από τους στίχους ενός τραγουδιού, από ζωγράφους σαν τον Ματίς και τον Κλέε, από τη φύση, από μία σαύρα που θα επισκεφτεί το σπίτι μας.

ψλαιρε

  1. Πού ζωγραφίζεις συνήθως και ποιες τεχνικές χρησιμοποιείς;

Ο τρόπος που γράφω και εικονογραφώ σε πολύ αρχικό στάδιο είναι κάπως μπερδεμένος και άμεσα αλληλένδετος! Δεν ξεκινάει πάντα από μία ιδέα. Μπορεί να ξεκινήσει από ένα ψαλίδι που κρατάω στο χέρι, όπου κόβει μία φόρμα, όπου κολλιέται πάνω σε μία άλλη, όπου βρίσκει ένα μάτι, όπου γίνεται ένας ήρωας, όπου φτιάχνει μία ιστορία! Η ιστορία όμως στοχεύει πάντα να είναι απλή με βαθύτερο μήνυμα από πίσω. Το κολάζ είναι η αγαπημένη μου τεχνική. Γιατί έχει ευελιξία και πολλά επίπεδα όπως και οι ιστορίες που προσπαθώ να φτιάχνω. Οι απλές φόρμες και τα καθαρά χρώματα θεωρώ ότι δημιουργούν ένα περιβάλλον οικείο για τα παιδιά γιατί με αυτά τα στοιχεία ζωγραφίζουν και τα ίδια.

  1. Ποιο είναι το αγαπημένο σου βιβλίο από όλα όσα έχεις εικονογραφήσει; Και ποιος ο αγαπημένος σου ήρωας;

“Το μικρό μαύρο καλαμαράκι” είναι το πρώτο μου βιβλίο που έγραψα και εικονογράφησα. Αυτός είναι και ο αγαπημένος μου ήρωας, ένα μικρό μαύρο καλαμαράκι που τα παιδιά μου έλεγαν πάντα “μα αυτό είναι χταπόδι!”.

  1. Πώς συνεργάζεσαι συνήθως με τους συγγραφείς; Δουλεύετε παράλληλα ή παίρνεις το κείμενο μετά την ολοκλήρωσή του;

Συνήθως λειτουργώ εντελώς ελεύθερα, δεν μου περιορίζουν το πως θέλουν να γίνουν κάποιες συγκεκριμένες εικόνες, παίρνω το κείμενο ολοκληρωμένο και του δίνω μία άλλη διάσταση που δεν την είχε φανταστεί ο συγγραφέας.

falkonaki_alexi_fae004

  1. Ποιον εικονογράφο, Έλληνα ή ξένο, θαυμάζεις;

Τη Σοφία Τουλιάτου. Μιλάει πάντα με μία πηγαία ζεστασιά στην καρδιά των παιδιών. Μία μέρα θα της ζητήσω να μου εικονογραφήσει και δικό μου παραμύθι

  1. Ποιο βιβλίο θα ήθελες να έχεις εικονογραφήσει;

Θα πω δύο! Το ‘That Pesky Rat’ της Lauren Child και το ‘Heart in the bottle’ του Oliver Jeffers.

  1. Τι δουλεύεις αυτή τη στιγμή;

Κάποιες δικές μου ιδέες που τις είχα πολύ καιρό στο μυαλό μου και έπρεπε να βρούνε επιτέλους ένα άλλο σπίτι να ζήσουν.

  1. Τέλος, πώς θα σύστηνες τον εαυτό σου σε ένα παιδί;

Γεια, με λένε Κλαίρη, εσένα;

σκυλακι

Η Κλαίρη Γεωργέλλη γεννήθηκε το 1977 στην Αθήνα. Σπούδασε στην Αγγλία, στο Πανεπιστήμιο του Reading, «Typography & Graphic Communication» και έστρεψε το ενδιαφέρον της στην τυπογραφία για παιδιά και στην παιδική εικονογράφηση. Έχει γράψει και εικονογραφήσει αρκετά παιδικά βιβλία, κάποια εκ των οποίων έχουν διακριθεί στον κατάλογο «WHITE RAVENS» της Διεθνούς Νεανικής Βιβλιοθήκης του Μονάχου, στα Bραβεία Παιδικής Εικονογράφησης PUBLIC και στα ΕΒΓΕ. To 2008 ίδρυσε το δημιουργικό γραφείο polkadot design, που ασχολείται με τον σχεδιασμό οπτικής επικοινωνίας κυρίως στον χώρο του πολιτισμού, το οποίο έχει διακριθεί στα European Design Awards, American Illustration, ΕΒΓΕ και German Design Awards. Ως μέλος του polkadot design, έχει σχεδιάσει μεταξύ άλλων για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μουσείο Ακρόπολης και το Lincoln Center NY. Δείτε περισσότερα εδώ

Leave a Reply