Ανοιχτή επιστολή νηπιαγωγών για την υποστελέχωση στην παιδεία

υποστελέχωση στην παιδείαΧαιρετίζουμε το Τaλκ και τους αναγνώστες του. Είμαστε ομάδα εκπαιδευτικών νηπιαγωγών, γενικής και ειδικής εκπαίδευσης. Έχουμε οργανωθεί με τους γονείς των μαθητών προκειμένου να ακουστούν οι φωνές μας σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί με την υποστελέχωση στην παιδεία, μετά την αλλαγή ηγεσίας του υπουργείου αλλά και τις προθέσεις των νέων αρμόδιων σε αυτές τις θέσεις.

Συγκεκριμένα την 1η Σεπτεμβρίου και μετά την Α’ φάση προσλήψεων, παρατηρήθηκε μεγάλη μείωση στις προσλήψεις με αποτέλεσμα πολλά νηπιαγωγεία να λειτουργούν δίχως ολοήμερο και διευρυμένο ολοήμερο ωράριο, αφήνοντας τους γονείς εκτεθειμένους ως προς το που θα αφήσουν τα παιδιά τους, μέχρι να επιστρέψουν από την εργασία τους. Παράλληλα, όσον αφορά την Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση, δηλαδή τη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, πραγματοποιήθηκε μια άνευ προηγουμένου σφαγή προσλήψεων και υποστελέχωσης.

Όπως συμπεραίνετε όλα αυτά οδηγούν αρκετούς συναδέλφους στην ανεργία και τα παιδιά χωρίς την κατάλληλη στήριξη, με τους γονείς τους να αγωνιούν για την ένταξη τους στη σχολική χρονιά. Όσες φορές προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε με το υπουργείο, ισχυρίζονται ψευδώς πως κάλυψαν τα κενά και αναμένουν μόνο ό,τι προκύψει από άδειες εγκυμοσύνης και μη ανάληψης θέσεων. Όμως τα δεδομένα είναι αμείλικτα και τους διαψεύδουν. Παρακάτω σας αναφέρουμε μόνο ορισμένα από τα κενά που έχουμε καταφέρει να εντοπίσουμε, στην πραγματικότητα είναι τα τριπλάσια από αυτά :

Γενική Νηπιαγωγών :              Ειδική Αγωγή Νηπιαγωγών :

Γ Αθηνών : 30+ κενά                               Α Αθηνών : 200 κενά
Κέρκυρα : 10 κενά                                 Γ Αθηνών : 170
Δ Αθηνών 30+ κενά                                 Α Πειραιά : 152
Χανιά 3 κενά                                      Χανιά : 46
Α Πειραιά 20 κενά                                 Σέρρες : 20

Το υπουργείο συνεχώς μας διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν πιστώσεις από το ΕΣΠΑ. Τότε γιατί προβαίνουν σε προσλήψεις ειδικού βοηθητικού προσωπικού δηλαδή βοηθών βρεφονηπιοκόμων από ΙΕΚ, αντί πρώτα να καλύψουν τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά κενά; Μήπως επειδή ο ειδικός ΕΒΠ κοστίζει 100-200 ευρώ λιγότερο αντί για τον ειδικό νηπιαγωγό;

Γιατί η κυρία Δόμνα Μιχαηλίδου, ως αρμόδια υφυπουργός, δηλώνει, δίχως καμία επιστημονική της κατάρτιση, ότι δεν είναι παιδαγωγικά σωστό να υπάρχει ένας ειδικός δάσκαλος για κάθε παιδί και να επιλέγει να στέλνει έναν σε 3 και 4 σχολεία ταυτόχρονα. Όλα αυτά, τη στιγμή που η επιστημονική πραγματικότητα και οι πρακτικές άλλων χωρών υποδηλώνουν την ανάγκη στελέχωσης του νηπιαγωγείου, μιας τόσο ευαίσθητης και σημαντικής σχολικής βαθμίδας για την πρώιμη παρέμβαση, ανίχνευση και ανάπτυξη των παιδιών, να υφίσταται από έναν γενικό παιδαγωγό και έναν ειδικό σε κάθε τάξη, τόσο για εκπαιδευτικούς λόγους, όσο και για λόγους ασφάλειας.

Παρακαλούμε προς όλους να λάβετε υπόψιν την αγωνία των εκπαιδευτικών και των γονέων για τα παιδιά αυτής της χώρας και να κοινοποιήσετε όλα αυτά με τα οποία η παρούσα ηγεσία του υπουργείου παιδείας μας φέρνει αντιμέτωπους, ξεκινώντας από αυτήν τη χρονιά.

ΟΧΙ σε παιδιά δίχως την κατάλληλη στήριξη για τις μαθησιακές τους ανάγκες
ΟΧΙ σε παιδιά δίχως ολοήμερα με γονείς απελπισμένους
ΟΧΙ στη στενευμένη υποστελέχωση των σχολείων μας

Με εκτίμηση,
Πρωτοβουλία εκπαιδευτικών νηπιαγωγών γενικής και ειδικής και γονέων και κηδεμόνων.

Leave a Reply