Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΡΙΠΟΔΗΣ ΣΥΣΤΗΝΕΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΥΚΟ

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Χρήστος Τριπόδης έχει τη χαρά, έπειτα από 17 παραγωγές στο παιδικό θέατρο, να παρουσιάσει φέτος ένα πολύ αγαπημένο έργο, τον «Πέτρο και τον Λύκο» του Σεργκέι Προκόφιεφ, στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Τον συναντήσαμε και συζητήσαμε για την ξεχωριστή αυτή δουλειά του, που γοητεύει ήδη μικρούς και μεγάλους!

Ποια η σχέση σας με τον Πέτρο και τον Λύκο. Πώς καταπιαστήκατε μαζί του και αποφασίσατε να το διασκευάσατε; 
Είναι μια ιδέα και ένα παραμύθι που προσπαθούσα να το ανεβάσω πάρα πολλά χρόνια, αρκετά δύσκολο στην υλοποίηση του, γι’ αυτό και το ανέβαλλα τα προηγούμενα χρόνια, λόγω φόρτου εργασίας. Στην περσινή καραντίνα, όντας όλοι «άνεργοι» από το θέατρο, μαζευτήκαμε κάποιοι άνθρωποι και θελήσαμε να το δουλέψουμε. Αρχικά ως παιχνίδι, κάναμε πρόβα, το δοκιμάσαμε μαζί με τους μουσικούς. Εφόσον δεν θα είχαμε τη δυνατότητα μιας μεγάλης ζωντανής ορχήστρας, ξεκινήσαμε σιγά σιγά με ένα βιολί, έπειτα εντάξαμε το πιάνο και στη συνέχεια το σαξόφωνο, το φλάουτο. Γίναμε ομάδα με πολύ καλούς μουσικούς. Λόγω και της καραντίνας βρήκα εξαιρετικούς μουσικούς. Αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε πάνω στο έργο βάλαμε θέατρο σκιών, κάναμε τρεις μήνες πρόβες και φτιάξαμε, νομίζω, ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα, γιατί αγαπήσαμε πάρα πολύ όλοι το έργο, είχαμε τη θέληση και τον χρόνο να το δουλέψουμε και δεθήκαμε και πάρα πολύ ως ομάδα.

Ποιες ιδιαιτερότητες έχει η συγκεκριμένη διασκευή; Με άλλα λόγια, τι θα δούμε στη σκηνή του Ελληνικού Κόσμου; 
Αυτό που θα δείτε είναι μια πρωτότυπη διασκευή και όχι η κλασική εκτέλεση από μια μεγάλη ορχήστρα με τριάντα όργανα και έναν αφηγητή, που απλώς αφηγείται την ιστορία. Υπάρχει διάδραση στην παράσταση, ο αφηγητής υποδύεται διάφορους ρόλους, τα παιδιά είναι ενεργά μέλη της παράστασης, έχουμε πέντε μουσικούς και επτά μουσικά όργανα ζωντανά επί σκηνής αντί τριάντα. Οι μουσικοί τραγουδούν και ταυτόχρονα υποδύονται ρόλους, καθώς κάθε μουσικό όργανο είναι στην ουσία ένας ηθοποιός. Εντάξαμε το σαξόφωνο και το πιάνο που δεν υπάρχουν στην πρώτη εκτέλεση, οπότε το έργο από μόνο του γίνεται πιο μοντέρνο καθώς έχει και στοιχεία τζαζ. Οι χορεύτριες – ηθοποιοί, μπροστά και πίσω από τη σκηνή, «περιγράφουν» και διαδραματίζουν ταυτόχρονα με την αφήγηση και τη μουσική, όλα τα συμβάντα στην πλοκή του έργου, μέσα από ένα εναλλασσόμενο θέατρο σκιών. Είμαι σίγουρος πως καταφέραμε να πετύχουμε  ένα διαφορετικό αποτέλεσμα από αυτό του κλασικού ανεβάσματος του Πέτρου και Λύκου.Χρήστος ΤριπόδηςΤι θέλετε να κερδίσει ο μικρός θεατής παρακολουθώντας την παράσταση και τι να πάρει μαζί του φεύγοντας από το θέατρο; Ποιες είναι οι αντιδράσεις των παιδιών κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος της παράστασης;
Κυρίαρχο στοιχείο στο έργο είναι η μουσική. Οπότε αυτό που επιδιώκουμε είναι ο θεατής να έρθει σε επαφή με τη μουσική και τα μουσικά όργανα. Είναι ένα έργο όπου το κάθε μουσικό όργανο είναι και ένας χαρακτήρας. Το φλάουτο είναι το πουλάκι, το σαξόφωνο ο παππούς, το βιολοντσέλο είναι η πάπια. Το παιδί εξοικειώνεται με την κλασική μουσική και τα μουσικά όργανα με έναν τρόπο βατό και κατανοητό. Παρακολουθεί ένα καταξιωμένο έργο ευχάριστα, γιατί το έχουμε φτιάξει με τέτοιον τρόπο ώστε να φαίνεται ως παιχνίδι. Το έργο από μόνο του περνάει σημαντικά μηνύματα που αφορούν τη σημαντικότητα της φιλίας, το περιβάλλον, τον τρόπο που αντιμετωπίζει ο κόσμος τα άγρια ζώα. Επικεντρώνεται σε ερεθίσματα, όπως είναι η παρατηρητικότητα, το θάρρος, η σκέψη, η αποφασιστικότητα, και όλα αυτά σύμφωνα με τη νέα γενιά και τον τρόπο που βλέπει τα πράγματα. Ο μικρός θεατής, στη μια ώρα που διαρκεί η παράσταση, περνάει ευχάριστα και δημιουργικά. Είναι ένα έργο εντυπωσιακό που όμως έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, και τα παιδιά μάς έχουν αποδείξει πως περνούν πολύ όμορφα. Είναι μια ολοκληρωμένη, διαφορετική παιδική παράσταση. Τα παιδιά ανταποκρίνονται πολύ θετικά καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου. Συμμετέχουν στην ιστορία, διασκεδάζουν, χαίρονται και φεύγοντας από την παράσταση βλέπουμε πως αυτό που μόλις παρακολούθησαν το έχουν ευχαριστηθεί. Ιδιαίτερα στο θέατρο, είναι πολύ δύσκολο να κρατήσεις το ενδιαφέρον των μικρών θεατών. Τα σημερινά παιδιά είναι πολύ έξυπνα και έχουν διαφορετικά ερεθίσματα από αυτά που είχαμε εμείς ως παιδιά παλαιότερα.

Πόσο πιστεύετε ότι επηρέασε τα πιτσιρίκια η πανδημία και για ποιο λόγο το θέατρο χρειάζεται σήμερα ακόμα πιο πολύ από ποτέ; 
Είμαι και εγώ πατέρας δυο παιδιών και πιστεύω πως η πανδημία τα επηρέασε αρκετά, ίσως, βέβαια, όχι τόσο πολύ όσο επηρέασε εμάς τους μεγάλους. Αρχικά νομίζω πως μένοντας σπίτι, θεώρησαν πως θα κάνουν λίγες ακόμα διακοπές. Στην πορεία κάνανε και μαθήματα εξ αποστάσεως, με το οποίο δεν ξέρω αν συμφωνώ ή όχι. Βασικά όχι, δεν συμφωνώ. Τα παιδιά έχασαν την κοινωνικοποίηση τους μέσα στην πανδημία, η οποία είναι πάρα πολύ σημαντική. Δεν πήγαιναν σχολείο, σταμάτησαν να κάνουν εξωσχολικές δραστηριότητες. Γι’ αυτό και φέτος, εάν παρατηρήσατε, όλοι οι γονείς προσπαθούν να εντάξουν τα παιδιά τους σε όσες περισσότερες δραστηριότητες μπορούν. Εμείς προσπαθούμε να προσφέρουμε στα παιδιά ένα ποιοτικό προϊόν, όπως είναι “Ο Πέτρος και ο λύκος”. Το θέατρο είναι μια τέχνη ζωντανή, καθαρά επικοινωνιακή. Ο ηθοποιός πάνω στη σκηνή έχει ανάγκη τον θεατή και αντίστοιχα ο θεατής έχει την ανάγκη να δει τον ηθοποιό ζωντανά επί σκηνής. Είναι μια σχέση που δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμία άλλη τέχνη, ούτε από την τηλεόραση ούτε από τον κινηματογράφο. Και στη μουσική ακόμα πρέπει να παρακολουθείς live τον καλλιτέχνη. Είναι τελείως διαφορετικό να ακούς κάτι στο ραδιόφωνο, να το βλέπεις στην τηλεόραση και τελείως διαφορετικό να διαδραματίζεται ζωντανά μπροστά σου όλη αυτή η διαδικασία. Η εξαιρετικά μοναδική διαδικασία που λέγεται θέατρο.

Ο Πέτρος και ο Λύκος-Συντελεστές
Συνθέτης / Συγγραφέας: Σεργκέι Προκόφιεφ
Θεατρική Διασκευή / Σκηνοθεσία: Χρήστος Τριπόδης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Αγοράς
Χορογραφίες: Χριστίνα Μπίτου
Κοστούμια: Μυρτώ Πετάση
Φωτισμοί: Ρίζος Τσιγάρης
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου

Πρωταγωνιστούν
Χρήστος Τριπόδης
Μάριος Ιβάν Παπούλιας ( Ενορχήστρωση – Βιολί)
Θοδωρής Πιστόλας (Τενόρο σαξόφωνο)
Δέσποινα Σπανού / Φωτεινή Νικολοπούλου (Βιολοντσέλο)
Δήμητρα Χανιαλάκη / Κωνσταντίνα Βεντούρη Ρούσσου (Φλάουτο)
Γιώργος Αιμιλιανός Σταυρινός (Πιάνο-Πλήκτρα-Κρουστά)

Χορεύουν: Χριστίνα Μπίτου, Αριάννα Ζαρμακούπη

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

«ΘΕΑΤΡΟΝ»: Πειραιώς 254, Ταύρος, Τ. 212 254 0300, www.theatron254.gr
Παραστάσεις: Από 14 Νοεμβρίου και Κάθε Κυριακή
Ώρες παραστάσεων: 11:30 & 16:30
Προπώληση: 10€/άτομο
Τιμή Εισιτηρίου: 12€/άτομο (ειδική τιμή εισιτηρίου για ανέργους, πολύτεκνους)
Group άνω των 20 ατόμων: 8€/άτομο
Διάρκεια παράστασης: 60’ (χωρίς διάλειμμα)

Leave a Reply