ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΤΩΝ 4

Αν βάλετε ένα τετράχρονο παιδί απέναντι από έναν φοιτητή και τους υποβάλετε σε τεστ ώστε να φανεί ποιος προσαρμόζεται πιο εύκολα στις νέες τεχνολογίες, να ξέρετε ότι θα νικήσει το τετράχρονο!

Αυτό ακριβώς έκαναν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ, οι οποίοι παρακολούθησαν 106 παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως πέντε ετών καθώς και 170 φοιτητές κολεγίου. Οι ειδικοί ζήτησαν από τους εθελοντές –μικρούς και μεγάλους– να χρησιμοποιήσουν μια συσκευή που δεν είχαν δει ποτέ πριν και έμειναν άναυδοι όταν ανακάλυψαν πως τα παιδιά ήταν πολύ πιο γρήγορα από τους φοιτητές στο να βρουν τον τρόπο λειτουργίας της συσκευής.

Όπως ανέφεραν στο επιστημονικό έντυπο Cognition, τα μικρά παιδιά αποδείχθηκε ότι μαθαίνουν πολύ γρήγορα τις αιτιώδεις σχέσεις και εξάγουν λογικά συμπεράσματα με βάση τις παρατηρήσεις τους. Βέβαια τα ευρήματα αυτά γεννούν ερωτήματα για το (ερευνητικό) μέλλον, όπως το αν τα παιδιά είναι απαλλαγμένα από τις προκαταλήψεις των ενηλίκων ή είναι πιο ευέλικτα και εξερευνητικά εκ φύσεως στον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο. Όταν δοθούν αυτές οι απαντήσεις, τότε, κατά τους ερευνητές, και οι μέθοδοι εκπαίδευσης θα γίνουν αποτελεσματικότερες με βάση τη «σπιρτάδα» των μικρών την οποία αποδεικνύεται ότι διαθέτουν σε περίσσεια.