ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΑ ΑΥΓΑ. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΟΥΣ

σοκολατένια αυγάΜέρες που έρχονται, νονοί και γονείς αγοράζουν σοκολατένια αυγά (ή κουνέλια ή κοτοπουλάκια κ.λ.π) για βαφτιστήρια και παιδιά! Η κατανάλωσή τους, όμως, απαιτεί προσοχή.

Καταρχάς, ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δίνεται από τους ενηλίκους στο περιεχόμενο των σοκολατένιων αυγών. Αν, δηλαδή, αυτά περιέχουν, ως είθισται, δώρα-παιχνίδια μικρών διαστάσεων μπορεί να προκληθεί πνιγμός  ή τραυματισμός σε παιδιά μικρής ηλικίας, που είναι λιχούδικα και μπορεί να μην προσέξουν το παιχνίδι ή είναι ακόμα στη στοματική φάση ανάπτυξης και βάζουν τα πάντα στο στόμα.

Κατά δεύτερον, προτιμήστε αυγά από ζαχαροπλαστεία ή εργαστήρια, γιατί σε καταστήματα παιχνιδιών οι συνθήκες μεταφοράς και φύλαξης τους δεν είναι πάντοτε οι καλύτερες.  Να θυμάστε ότι και για τα σοκολατένια αυγά, ισχύουν οι γενικοί κανόνες υγιεινής κατά τη συντήρηση, την έκθεση και τη διάθεση από σταθερά και επώνυμα σημεία πώλησης τροφίμων.

Τέλος, σιγουρευτείτε ότι επάνω στη συσκευασία του κάθε αυγού αναγράφεται η σύνθεση του και η ημερομηνία λήξης του.

Τα σοκολατένια αυγά του Πάσχα περιέχουν, κατά μέσο όρο:

  • περίπου 500 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια
  • 55 γραμμάρια υδατάνθρακες
  • 6 γραμμάρια πρωτεΐνη
  • 30 γραμμάρια λιπαρών και
  • 0,5 γραμμάρια φυτικών ινών

Φυσικά, τα περισσότερα σοκολατένια αυγά ζυγίζουν πολύ περισσότερο από 100 γραμμάρια. Έτσι, αν το παιδί φάει ένα σοκολατένιο αυγό 100 γρ. σε μία ημέρα, θα έχει ήδη υπερβεί το 25% των συνιστώμενων ημερήσιων θερμίδων, το 1/6 της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης υδατανθράκων και το μισό της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης λιπαρών, χωρίς να έχει προσλάβει σημαντική ποσότητα πρωτεϊνών και φυτικών ινών.

Κι αν δεν μπορείτε (και δεν θέλετε, βέβαια) να τα αποφύγετε εντελώς, προτιμήστε αυγά από σοκολάτα υγείας ή μαύρη ή bitter!