ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

νηπιαγωγείο«Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο» Fulghum Robert 

Το Νηπιαγωγείο είναι ένας «νέος ανεξερεύνητος κόσμος» για κάθε παιδί. Ένας χώρος ασφάλειας, ο πρώτος μετά την οικογένεια, όπου τα παιδιά είναι ελεύθερα να εξερευνήσουν, να δοκιμάσουν, να εκφραστούν και να γνωρίσουν τον πολύχρωμο κόσμο των συναισθημάτων τους. Οι πρώτες μέρες κάθε σχολικής χρονιάς είναι εκείνες που συνήθως αποτελούν περίοδο προσαρμογής για τη γνωριμία και ομαλή ένταξη των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον. Ωστόσο, μια περίοδος προσαρμογής κρίνεται πάντα αναγκαία έπειτα από κάτι νέο ή διαφορετικό που μπορεί να έχει συμβεί στον καθένα μας. Η φετινή, ιδιαίτερη σχολική χρονιά με τις λίγες ημέρες φυσικής παρουσίας στο σχολείο έχει αναπόφευκτα δημιουργήσει μία νέα συνθήκη: μαθητές που ενδεχομένως έχουν καλύψει μεγάλο μέρος της ύλης μέσω της τηλεκπαίδευσης ενώ έχουν παράλληλα αναγκαστεί να περιορίσουν στο ελάχιστο την κοινωνικοποίησή τους.
Με αυτό κατά νου, στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη σχεδιάζουμε ήδη το πρόγραμμά μας γύρω από τις ανάγκες των μαθητών μας προκειμένου να επαναπροσδιοριστεί η δυναμική της ομάδας, να επανοριοθετηθούν οι σχέσεις, να αναδομηθεί η έννοια του «εμείς» και να τεθούν νέοι στόχοι στον χρόνο προσαρμογής για όλους τους μαθητές. Διότι, πρωτίστως, το σχολείο οφείλει να αφουγκράζεται τις ανάγκες των μαθητών κάθε στιγμή και να ανταποκρίνεται σε αυτές με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.Στην τάξη
Στο Νηπιαγωγείο, μέσα από δραστηριότητες–παιχνίδια θα ενισχυθεί η δημιουργία θετικών σχέσεων και επικοινωνίας με τα άλλα παιδιά, αμβλύνοντας το αίσθημα του ανταγωνισμού. Κατάλληλα οργανωμένες δράσεις θα δώσουν στα παιδιά ευκαιρίες να αλληλοεπιδράσουν, να αξιολογήσουν, να προβληματιστούν, να προσαρμοστούν στις νέες καταστάσεις αλλά και να κατανοήσουν τον ίδιο τους τον εαυτό μέσα σε αυτές. Το σχολικό περιβάλλον είναι ένας χώρος ασφάλειας και ως τέτοιος πρέπει να βιωθεί ξανά από τα παιδιά. Ένας χώρος που μπορούν να παίξουν με ασφάλεια, να μιλήσουν και να γελάσουν με τους φίλους τους ξανά! Σχεδιάζουμε νέες παιγνιώδεις δραστηριότητες βασισμένες στις αισθήσεις των παιδιών που θα τα βοηθήσουν να νιώσουν την ασφάλεια που ένιωθαν πάντα ερχόμενα στο σχολείο. 

Στη φύση
Οι επισκέψεις και οι δράσεις που οργανώνουμε τακτικά στη φύση σε συνδυασμό με την ανάληψη πρωτοβουλιών για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος θα ενισχύσουν το αίσθημα της ευθύνης, ανεξαρτησίας και αυτοπεποίθησης όλων των μελών της ομάδας. Οι μαθητές θα μπορέσουν έτσι να βιώσουν ξανά τη δύναμη της συλλογικής προσπάθειας ώστε να χαρούν τα δώρα της συνεργασίας. Το ελεύθερο παιχνίδι θα φωτίσει με τον δικό του ανεξίτηλο τρόπο τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και την έκφραση των συναισθημάτων των μαθητών. Το κτήμα του σχολείου, με τον ασφαλή οριοθετημένο χώρο του αλλά και την άμεση επαφή του με το βουνό, αποτελεί το ιδανικό σκηνικό για να ξετυλιχθούν οι προσωπικότητες των μαθητών μας. 

Θεατρικό Παιχνίδι
Πιστεύοντας στη δύναμη και τις δυνατότητες έκφρασης που προσφέρουν οι τέχνες, στο σχολείο μας έχουμε μεγάλη παράδοση στο θεατρικό παιχνίδι και τις παραστάσεις από τις πιο μικρές κιόλας ηλικίες! Μέσα από παιχνίδια ρόλων θα στοχεύσουμε αρχικά την ενδυνάμωση της ομάδας. Στη συνέχεια, η προετοιμασία και παρουσίαση παράστασης θα προσφέρει στο κάθε μέλος ξεχωριστά και σε όλους μαζί την ικανοποίηση της ολοκλήρωσης ενός κύκλου αλλά και την επαφή με το κοινό που τόσο έχουν τα παιδιά ανάγκη ύστερα από τη μακρά περίοδο απομόνωσης. Συναισθηματική Αγωγή
Μεγαλώνουμε μέσα από το άγγιγμα, κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά. Στο Νηπιαγωγείο, το άγγιγμα αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τις σχέσεις των παιδιών. Βιώνουν το ανήκειν σε μια ομάδα, καθρεφτίζονται συναισθηματικά στα μάτια των φίλων τους, μαθαίνουν τον ίδιο τους τον εαυτό, τον κόσμο γύρω τους, δημιουργούν φιλίες, εκφράζονται, «κεντούν» πάνω στον καμβά της προσωπικότητας τους. Τα παιδιά, μην μπορώντας να ανατρέξουν ψυχικά σε παρόμοιες στερητικές συνθήκες, βίωσαν έντονα την απώλεια της ρουτίνας του σχολείου, τη χαρά, το παιχνίδι με τους φίλους. Και, παρότι στο γνωστικό επίπεδο μπορεί να μην έχασαν τίποτα, βιώσαν μια συναισθηματική αποστέρηση που δεν αρμόζει στην ηλικία και τις ανάγκες τους.
Στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη διαχρονικό μέλημά μας είναι η κοινωνικοσυναισθηματική αγωγή μέσα από την ενότητα «Μαθήματα Ζωής». Τώρα, η ανάγκη να δώσουμε χώρο στις σχέσεις των παιδιών έγινε ο βασικός μας στόχος: να τονώσουμε το μοίρασμα, να μιλήσουμε για το συναίσθημα, να παίξουμε, να μάθουμε βιωματικά, να κερδίσουμε τον χρόνο που μας κράτησε μακριά, αλλά και να αποτιμήσουμε αυτό το «μακριά» που ίσως κάτι να μας δίδαξε. 
Όλες αυτές οι εμπειρίες και τα συναισθήματα θα φέρουν αναμνήσεις. Θετικές και πολύχρωμες μνήμες γεμάτες συναισθήματα, βιώματα και ανακαλύψεις! Οι διαφορετικές και πολύπτυχες δράσεις του σχολείου μας στοχεύουμε να δώσουν στους μαθητές μας τα κατάλληλα εργαλεία και εφόδια ώστε η πρωτόγνωρη εμπειρία που ζούμε η οποία έχει σαφώς καταγραφεί ψυχικά στα παιδιά μας, εφόσον πλαισιωθεί σωστά στο σχολείο, να ενισχύσει την ανθεκτικότητα τους για το μέλλον λειτουργώντας σαν ισχυρό αντίσωμα. Μαζί λοιπόν θα κάνουμε τις πρώτες εξερευνήσεις, μαζί θα μοιραστούμε στιγμές, μαζί θα ανακαλύπτουμε πράγματα! Μαζί θα συνεχίσουμε και τώρα με όλον αυτόν τον θησαυρό στην καρδιά και στο μυαλό, για νέες περιπέτειες!Τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη
Η Σχολή Καίσαρη ξεκίνησε το 1960 στο Παλαιό Φάληρο από το όνειρο του Ανδρέα Καίσαρη για τη δημιουργία ενός οικογενειακού σχολείου που διατηρεί προσωπική σχέση με τους μαθητές και τους γονείς τους. Στα χρόνια που πέρασαν, το σχολείο μετεξελίχθηκε χάρη στους εκπαιδευτικούς του και τις καινοτόμες διδακτικές μεθόδους του, σε ένα υπερσύγχρονο σχολικό οργανισμό με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και πολλές επιτυχίες. Από το 1995 τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη λειτουργούν στη Βάρη Αττικής, σε μία ιδιόκτητη καταπράσινη έκταση 40 στρεμμάτων και καλύπτουν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, από Παιδικό Σταθμό έως και Λύκειο. Ο οικογενειακός χαρακτήρας των Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη σε συνδυασμό με τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τις σύγχρονες διδακτικές πρακτικές προσφέρουν ένα ασφαλές περιβάλλον, πλούσιο σε μαθησιακά ερεθίσματα, που εξασφαλίζει τις ιδανικές συνθήκες για σύγχρονη και αποτελεσματική εκπαίδευση.

Leave a Reply