ΠΩΣ ΘΑ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΤΟ ΜΩΡΟ ΜΟΥ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ;

ύπνος του μωρούΤο καλοκαίρι οι μέρες είναι μεγάλες, ζεστές και φωτεινές. Για τα περισσότερα μωρά αυτό συνεπάγεται δυσκολία στο να κοιμηθούν νωρίς το βράδυ ή/και ξύπνημα πολύ νωρίς το πρωί. Με άλλα λόγια, τους καλοκαιρινούς μήνες, ο ύπνος του μωρού αλλάζει (προς το χειρότερο), καθώς τα μικρά μας αντιστέκονται περισσότερο στο να κρατήσουν τη βραδινή, αλλά και την πρωινή τους ρουτίνα. Σε αυτό φταίμε συχνά και εμείς. Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να τους προσφέρουμε «όνειρα γλυκά»!

  • Μην τα πιέζετε αν βλέπετε ότι δεν θέλουν/μπορούν να πέσουν πολύ νωρίς. Πιθανότατα ακόμα δεν είναι έτοιμα για ύπνο. Ο ήλιος είναι αυτός που καθορίζει τους ρυθμούς του οργανισμού μας σε μεγάλο βαθμό, επομένως το καλοκαίρι οι ρυθμοί αλλάζουν για όλους. Προσωπικά, είχα βάλει στα παιδιά μου όταν ήταν μωρά και νήπια όριο το ηλιοβασίλεμα. Το βλέπαμε μαζί και μετά βουρ για ύπνο!
  • Ορίστε μια νέα ρουτίνα ύπνου, περίπου μισή ώρα πιο αργά από την παλιά σας. Ας περιλαμβάνει ήρεμες δραστηριότητες, γιατί σίγουρα μέσα στην ημέρα το μωρό έχει δώσει ρεσιτάλ παιχνιδιού στη θάλασσα ή στη βόλτα. Κάντε του ένα δροσερό μπανάκι και μετά… διάβασμα, που ενδείκνυται περισσότερο για χαλάρωση. Φροντίστε να είναι χορτάτο και ενυδατωμένο. Μην ξεχνάτε: Το ότι είναι καλοκαίρι δεν σημαίνει ότι το μωρό σας δεν χρειάζεται ρουτίνα. Δεν είναι ενήλικας, που έχει συνηθίσει να αλλάζει εντελώς το πρόγραμμά του.
  • Κρατήστε το δωμάτιο σκοτεινό. Όπως προαναφέρθηκε, το βιολογικό μας ρολόι ρυθμίζεται από το φως και το σκοτάδι, ενεργοποιεί την παραγωγή της ορμόνης του ύπνου, της μελατονίνης. Κλείστε τα ρολά/ παντζούρια και εφοδιαστείτε με σκούρες κουρτίνες.
  • Κρατήστε το δωμάτιο δροσερό. Ένα ζεστό υπνοδωμάτιο προκαλεί διαταραχές στον ύπνο. Κρατήστε το δωμάτιο κλειστό κατά τη διάρκεια της ημέρας και ανοίξτε τα παράθυρα το βράδυ, λίγο πριν από τον ύπνο. Επίσης, ένας ανεμιστήρας θα εξασφαλίσει δροσερό αεράκι. Η επιθυμητή θερμοκρασία είναι περίπου 27 ºC.
  • Αν το μωρό σας κοιμάται μέσα στην ημέρα, μετακινήστε λίγο νωρίτερα αυτή την ώρα του ύπνου. Έτσι το μωρό σας θα είναι πιο κουρασμένο το βράδυ και θα κοιμηθεί μάλλον πιο εύκολα.
  • Αν είστε σε διακοπές, φροντίστε να μην διαλύσετε εντελώς τη ρουτίνα του. Θα έχετε χρόνια μπροστά σας να ξενυχτίσετε μαζί με τα παιδιά σας. Όμως, όταν είναι μικρά, το να τα «σέρνετε» μαζί σας το βράδυ στην ταβέρνα ή στο μπαράκι είναι συνήθως εξουθενωτικό και για εκείνα και βέβαια και για εσάς που δεν περνάτε καλά.