panadolbaby-skin_talcmag-01panadolbaby-skin_talcmag-01
panadolbaby-skin_talcmag-02panadolbaby-skin_talcmag-02

ΑΛΛΕΡΓΙΚΟ ΕΝΑ ΣΤΑ ΠΕΝΤΕ ΠΑΙΔΙΑ

Το 20% των παιδιών στη χώρα μας πάσχει από κάποια μορφή αλλεργίας με την αλλεργική ρινίτιδα και το αλλεργικό άσθμα να έχουν τα πρωτεία. Πάντως ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την υγεία, ακόμη και για τη ζωή των παιδιών, αφορά τις τροφικές αλλεργίες, οι οποίες όμως ευτυχώς δεν είναι πολύ συχνές. Γιατί οι τροφικές αλλεργίες αποτελούν τόσο μεγάλους «εχθρούς» της παιδικής υγείας; Διότι δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο φάρμακο για την αντιμετώπισή τους ενώ υπάρχει θεραπεία μέσω της υποδόριας ή της υπογλώσσιας χορήγησης ανοσοθεραπευτικών φαρμάκων για την αντιμετώπιση της αλλεργικής ρινίτιδας και του αλλεργικού άσθματος, καθώς και της αλλεργίας στο τσίμπημα της μέλισσας ή της σφήκας. Στις τροφικές αλλεργίες η λύση στο πρόβλημα είναι μόνο η αποφυγή της κατανάλωσης των αλλεργιογόνων τροφίμων.
Όπως επεσήμανε η αλλεργιολόγος Λουκία Μπαλατσινού σε ομιλία της με θέμα «Το αλλεργικό παιδί στο σχολείο», που έλαβε χώρα στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας, το ποσοστό τροφικών αλλεργιών στα παιδιά είναι της τάξεως του 8% ενώ στους ενήλικες δεν ξεπερνά το 1%. Η «λίστα τροφών υψηλού κινδύνου» για πρόκληση αλλεργιών στα παιδιά περιλαμβάνει κυρίως το γάλα, τα αυγά, τους ξηρούς καρπούς –ιδιαιτέρως τα φιστίκια–, τα σιτηρά, τα όσπρια, τα ψάρια και τα οστρακοειδή. Οι βασικοί «ένοχοι» για την εμφάνιση αλλεργικής ρινίτιδας και αλλεργικού άσθματος είναι τα ακάρεα της σκόνης, η γύρη, τα επιθήλια ζώων και τα έντονα αρώματα. Συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά την αλλεργική ρινίτιδα, αν δεν συνδέεται με συμπτώματα άσθματος (κάτι που ωστόσο συμβαίνει σε ένα σεβαστό ποσοστό των αλλεργικών ατόμων), τότε είναι απλώς εκνευριστική αλλά όχι επικίνδυνη για την υγεία. Η κυρία Μπαλατσινού συνέστησε στους γονείς αλλεργικών παιδιών να ενημερώσουν τους δασκάλους τους για το πρόβλημα και να έχουν πάντα στην τσάντα του παιδιού τα φάρμακά του. Όπως παράλληλα είπε το φαρμακείο του σχολείου πρέπει να διαθέτει ενέσεις αδρεναλίνης και εισπνεόμενα φάρμακα τα οποία οι δάσκαλοι οφείλουν να χορηγούν άμεσα αν αντιληφθούν ότι κάποιο παιδί έχει υποστεί αλλεργικό σοκ (μέσα σε λίγα λεπτά εμφανίζονται εξανθήματα, οίδημα, δύσπνοια, συριγμός, έντονη φαγούρα στα άκρα και στα αυτιά, ναυτία, έμετος, ζάλη ή και απώλεια αισθήσεων).
Share Button
Αξιολογήστε αυτό το άρθρο

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

 
CLOSE
CLOSE