panadolbaby-skin_talcmag-01panadolbaby-skin_talcmag-01
panadolbaby-skin_talcmag-02panadolbaby-skin_talcmag-02

ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ

Κάθε χρονιά, αμέσως μετά τις γιορτές, το πρώτο πράγμα που έρχεται στον νου μας αφορά την «αποτοξίνωση» των παιδιών μας από τα γιορταστικά μενού και πώς θα τερματιστεί η ελαστικότητα που δείξαμε όλες αυτές τις ημέρες στη διατροφή τους. Βεβαίως υπάρχουν δικαιολογίες για ό,τι κάναμε και είναι πολλές και καλές. Η πραγματικότητα είναι δύσκολη, γιατί πώς μπορείς να σταματήσεις τη γιαγιά να «κερνάει» κουραμπιέδες τα παιδιά, τον παππού σοκολάτες και όλους τους φίλους και συγγενείς να αναφωνούν, «έλα τώρα, γιορτές είναι».
Η αλήθεια είναι όμως ότι τα φαγητά των εορτών είναι γεμάτα συστατικά που στην πραγματικότητα θέλουμε να αποφύγουμε. Ζάχαρη, πολλά αλεύρια, πάρα πολλά συντηρητικά και χρωστικές ουσίες –άραγε σκεφτήκατε ποτέ όλα αυτά τα πολύχρωμα κέικ που καταναλώνουμε πώς αποκτούν τα χρώματά τους;– είναι μερικά από τα συστατικά με τα οποία υπερφορτώνονται τα παιδιά αυτές τις ημέρες. Συστατικά που, και εδώ, θα πρέπει να τονίσουμε πως θεωρούνται βασικοί υπεύθυνοι της υπερκινητικότητας στα παιδιά, της έλλειψης προσοχής και της συχνής αλλαγής της συναισθηματικής τους κατάστασης. Ας προσέξουμε λοιπόν τουλάχιστον από εδώ και πέρα την καθημερινή τους δίαιτα αντικαθιστώντας, όσο μπορούμε, αυτά τα συστατικά.

ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΜΕ ΧΟΥΜΟΥΣ (για 4 μερίδες)

giami 1

Φρέσκα λαχανικά κομμένα σε ομοιόμορφα κομμάτια. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μπρόκολο, καρότο, σέλερι και κουνουπίδι
Για το χούμους
●1/2 κιλό μαγειρεμένα ρεβίθια ή ρεβίθια από κονσέρβα
● 2 σκελίδες σκόρδο
●1 1/2 κουταλάκι αλάτι
●5 κουταλιές χυμό λεμόνι
●1/4 κούπας νερό
●1/3 κούπας ταχίνι
●1/4 κούπας ελαιόλαδο

Βάζουμε όλα τα υλικά, εκτός από το ελαιόλαδο και το ταχίνι, σε ένα μίξερ με λεπτά μαχαίρια και τα χτυπάμε πολύ καλά μέχρι να πάρουν τη μορφή αλοιφής. Προσθέτουμε στο μείγμα το ελαιόλαδο και το ταχίνι και συνεχίζουμε το χτύπημα για 30 δευτερόλεπτα ακόμα. Σερβίρουμε μαζί με τα λαχανικά προσθέτοντας, αν θέλουμε, λίγο ελαιόλαδο ακόμα ή λεμόνι.

ΠΙΤΣΑ ΜΕ ΜΠΡΟΚΟΛΟ, ΤΟΜΑΤΙΝΙΑ ΚΑΙ ΜΟΤΣΑΡΕΛΑ (για 2 μεγάλες πίτσες)

broccoli

Για τη ζύμη
●2 κουταλάκια ξηρή μαγιά
● 1/2 κούπα χλιαρό νερό
●3 1/2 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
●1/4 κούπας σιμιγδάλι λεπτό ή αλεύρι από σιμιγδάλι
●1 κουταλάκι αλάτι
●3/4 κούπας κρύο νερό
● 1/4 κούπας ελαιόλαδο

Για τη γέμιση
●250 γραμμάρια τοματίνια κομμένα στη μέση
●2 κούπες μπρόκολο ψιλοκομμένο
●2 κουταλιές μπέικον ψιλοκομμένο
●3 κουταλιές τριμμένη παρμεζάνα
●2 μπάλες μοτσαρέλα κομμένη σε λεπτές φέτες

Βάζουμε σε ένα μπολ το χλιαρό νερό και τη μαγιά. Προσθέτουμε 1/4 κούπας αλεύρι και όλο το σιμιγδάλι και τα ανακατεύουμε πολύ καλά. Τα αφήνουμε μέχρι η μαγιά να αρχίσει να αφρίζει – περίπου 30 λεπτά. Τώρα σιγά σιγά προσθέτουμε το υπόλοιπο αλεύρι,
το κρύο νερό, το ελαιόλαδο και το αλάτι στο μπολ και ζυμώνουμε ελαφρά μέχρι να έχουμε ζυμάρι. Μεταφέρουμε το ζυμάρι σε μιαν αλευρωμένη επιφάνεια και το ζυμώνουμε καλά για περίπου 10 λεπτά.  (Εναλλακτικά μπορούμε να το κάνουμε αυτό σε μίξερ με το εργαλείο της ζύμης για 5 λεπτά.) Βάζουμε το ζυμάρι σε ένα μεγάλο μπολ που έχουμε περάσει με λίγο ελαιόλαδο και το σκεπάζουμε με πλαστική μεμβράνη. Το αφήνουμε μέχρι να διπλασιαστεί σε όγκο – περίπου 1 1/2 ώρα. Με το χέρι κατεβάζουμε το ζυμάρι και το αφήνουμε να δουλέψει ξανά για επιπλέον 45 λεπτά. Τώρα χωρίζουμε το ζυμάρι σε δύο ή τέσσερις μπάλες και το αφήνουμε να ξεκουραστεί για επιπλέον 30 λεπτά σκεπασμένο με υγρή πετσέτα. Του δίνουμε σχήμα και μοιράζουμε τα υλικά πάνω στην επιφάνειά του. Ψήνουμε σε φούρνο που έχει προθερμανθεί αρκετή ώρα στους 250 βαθμούς.

GRILLED CHEESE ΜΕ ΜΠΡΟΚΟΛΟ (για 2 μερίδες)

giami 3

● 2 φέτες ψωμί από αλεύρι ολικής άλεσης
● 2 φέτες τυρί του τοστ
● 1 κούπα με «ανθούς» από μπρόκολο
● 2 κουταλιές μουστάρδα

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς. Βράζουμε το μπρόκολο σε νερό που κοχλάζει για τρία λεπτά και το σουρώνουμε καλά. Αλείφουμε τη μουστάρδα στο ψωμί και στη συνέχεια τοποθετούμε πάνω το μπρόκολο. Σκεπάζουμε με το τυρί και τοποθετούμε το ψωμί σε ένα μικρό ταψί. Βάζουμε το ταψί στον φούρνο μέχρι να λιώσει καλά το τυρί και σερβίρουμε.

ΡΥΖΟΓΑΛΟ ΜΕ ΑΜΥΓΔΑΛΑ (για 4 μερίδες)

giami 4

● 3/4 κούπας μακρύκοκκο ρύζι
● 3 κούπες γάλα
● 1 ξυλάκι κανέλα
● 3 κουταλιές μαύρη ζάχαρη
● 1 πρέζα αλάτι
● 2 κουταλιές «βούτυρο» αμυγδάλο –υπάρχει σε όλα τα health food
● 2 κουταλιές ξύσμα λεμονιού
● Αμύγδαλο τριμμένο για την επιφάνεια

Βάζουμε σε ένα κατσαρόλι όλα τα συστατικά, εκτός από το βούτυρο του αμυγδάλου και το ξύσμα του λεμονιού, και σε χαμηλή θερμοκρασία βράζουμε το μείγμα, ανακατεύοντας συχνά, περίπου 12 λεπτά. Βγάζουμε το κατσαρόλι από τη φωτιά και προσθέτουμε το ξύσμα και το βούτυρο. Ανακατεύουμε πολύ καλά και μοιράζουμε το ρύζι σε τέσσερα ή έξι μπολ. Πασπαλίζουμε την επιφάνεια με το τριμμένο αμύγδαλο και αφήνουμε το ρυζόγαλο να κρυώσει πριν το σερβίρουμε. 

Share Button
ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ
5 (100%) 1 vote


Όμοια άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *