miloi ago georgiou leftmiloi ago georgiou left
miloi ago georgiou rightmiloi ago georgiou right

ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

«Η εκπαίδευση στη μουσική είναι ανάγκη επιτακτική γιατί περισσότερο από οτιδήποτε στον κόσμο ο ρυθμός και η αρμονία επηρεάζουν το ενδότερο κομμάτι του εαυτού μας, και ο καθένας από εμάς θα πρέπει να ξέρει πως να το χαλιναγωγήσει.» (ΠΛΑΤΩΝΑΣ)To Σχολείο Παιχνδιού προτείνει έναν ετήσιο κύκλο μουσικοκινητικής αγωγής για παιδιά 2 έως 8 ετών. Πιο συγκεκριμένα, προσφέρει δύο τμήματα, ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Το πρώτο μάθημα στις 5.10.2013 είναι δωρεάν. Δείτε αναλυτικά!

Α. Ειδικό τμήμα για παιδιά 2-3 ετών  με ενεργή συμμετοχή γονέων κάθε ΣΑΒΒΑΤΟ:ώρα 13:15-14:00
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

  • Ρυθμικά τραγουδάκια και ρίμες με ποικιλία ρυθμών και τόνων 
  • Μουσικοκινητικές δραστηριότητες
  • Ακροάσεις ηχογραφημένης μουσικής και ποικιλία ήχων των μουσικών οργάνων και του περιβάλλοντος 
  • Ανάγνωση παραμυθιών με μουσική συνοδεία

Η διάρκεια του μαθήματος είναι 45′ (μία φορά την εβδομάδα) και το κάθε παιδί συνοδεύεται από έναν γονέα όπου συμμετέχει ενεργά στις δραστηριότητες σαν »συμπαίκτης»! Με αυτόν τον τρόπο, το ενδιαφέρον του παιδιού αυξάνεται λόγω της φυσικής του επιθυμίας για μίμηση και ακολουθία του γονέα. Παίρνοντας την ίδια γνώση με τα παιδιά τους, και έχοντας συμπράξει μαζί τους, οι γονείς  μπορούν να την εφαρμόσουν και σε άλλες στιγμές όταν θέλουν να παίξουν και να διασκεδάσουν με το παιδί τους. Έτσι δίνεται η ευκαιρία στους γονείς να ανακαλύψουν νέους τρόπους επικοινωνίας  μέσα σ’ ένα  κλίμα χαράς και δημιουργίας!
Υπεύθυνη: Χαρά Ασημίνα

Β. Τμήμα για παιδιά 3,5-8 ετών κάθε ΣΑΒΒΑΤΟ:ώρα 14:15 – 15:30

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

  • μουσικές δραστηριότητες για να γνωρίσουμε τις μουσικές έννοιες της έντασης, του ύψους, της χροιάς, και της ταχύτητας 
  • ακρόαση μουσικής από όλα τα είδη μουσικής έκφρασης 
  • γνωριμία με τα όργανα της παραδοσιακής και δυτικής μουσικής 
  • φωνητική άσκηση με τραγούδι 
  • εκμάθηση ενός κρουστού οργάνου (μεταλλόφωνο) 
  • ρυθμική άσκηση με τα κρουστά όργανα και ηχομιμητικές κινήσεις (χτυπήματα στο σώμα) 
  • κίνηση μέσω των παιχνιδιών και των ρυθμικών ασκήσεων 
  • οργανωμένες παρουσιάσεις με τραγούδι, κίνηση και συνοδεία μουσικής με όργανα σε διάφορα θέματα παραμυθιών

Η διάρκεια του μαθήματος είναι 75′, μία φορά την εβδομάδα.
Υπεύθυνη:Χαρά Ασημίνα

 

Τι κερδίζουν τα παιδιά μέσα από την Μουσικοκινητική

  • Συναισθηματικά: Το παιδί αναπτύσσει μια γλώσσα επικοινωνίας μοναδική και μη γλωσσική, αφού η γλώσσα των ήχων του επιτρέπει να εκφράζει τις δικές του συναισθηματικές ανάγκες και να επικοινωνεί.
  • Πνευματικά: Η κατανόηση, η ακρόαση, η δημιουργία ή η εκτέλεση της μουσικής   απαιτούν πνευματική διεργασία και εφαρμογή ποικίλων πνευματικών λειτουργιών.

Λίγα  λόγια για τη Μουσική Αγωγή: 

  • Η μουσική επενεργεί άμεσα στον ψυχικό κόσμο του ανθρώπου. Ιδιαίτερα όταν ο κόσμος αυτός είναι εύπλαστος και ευαίσθητος όπως των παιδιών η σημασία της είναι πολύ μεγάλη. Με τη μουσική εκφράζουμε συναισθήματα θετικά ή αρνητικά, πράγμα το οποίο συντελεί στην ανάπτυξη μιας ισορροπημένης προσωπικότητας. Στόχος στη μουσική εκπαίδευση είναι η ευχαρίστηση που παίρνουν τα παιδιά από τη μουσική, η ευαισθησία που αναπτύσσεται σε αυτά και η πειθαρχία που αποκτούν από τη  συμμετοχή τους σε μουσικές δραστηριότητες.
  • Με την ευκαιρία της ομαδοσυνεργατικότητας, που προσφέρει η μουσική, το παιδί μπορεί να ασχοληθεί με διάφορες δραστηριότητες. Σε κάποιες από αυτές όπως τραγούδι, κίνηση, ρυθμός κ.α., το παιδί θα γνωρίσει σίγουρα την επιτυχία, πράγμα που θα του δώσει αυτοπεποίθηση. Μέσω του ομαδικού τραγουδιού, της κίνησης,των παιχνιδιών, των ομαδικών εκτελέσεων ενόργανης μουσικής προσφέρονται θαυμάσιες ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση.
  •  Η μουσική είναι ένα ισχυρό μέσο που ενθαρρύνει ένα κλειστό παιδί να  επικοινωνήσει με τον κόσμο γύρω του και του δίνει τη δυνατότητα  να κεντρίσει τη φαντασία του και να του αποκαλύψει άγνωστες δημιουργικές δυνάμεις.
  •  Οι μουσικές δραστηριότητες όπως κίνηση, παιχνίδια με τραγούδι ή εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου ασκούν το παιδί στην αυτοπειθαρχία, στον έλεγχο και συντονισμό των κινήσεών του.

Χαρά Ασημίνα είναι μουσικοπαιδαγωγός. Απόφοιτος  του Εθνικού Ωδείου Αθηνών με σπουδές στο πιάνο και στα  Ανώτερα Θεωρητικά. Έχει παρακολουθήσει ένα μεγάλο αριθμό μουσικοπαιδαγωγικών σεμιναρίων του συστήματος C.ORFF και εργαστηρίων μουσικοπαιδαγωγικής επιμόρφωσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υπήρξε μέλος  σε ορχήστρα C.ORFF  κρουστών ενηλίκων στην Αθήνα και μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας »ΚΡΟΥΣΤΟΦΩΝΟ» όπου συμμετείχε ως μουσικός-ηθοποιός σε παιδικές παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα. Μαθήτευσε στο διετές εργαστήρι υποκριτικής »Κ.Θ.Ε.Θ’ ‘(Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης) με δασκάλους τον Β. Οικονόμου και Π. Ζηβαννό. Έχει εργαστεί ως μουσικοπαιδαγωγός και υπεύθυνη διδασκαλίας στην μουσική προπαιδεία σε παιδικούς σταθμούς και γνωστά ωδεία της Θεσσαλονίκης. Υλοποίησε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολεία σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας σε συνεργασία με τη Δραματική Σχολή του Α. Βουτσινά στη Θεσσαλονίκη. Τα τελευταία 5 χρόνια οργανώνει το »12ήμερο Εργαστήρι Σάμου»που απευθύνεται σε παιδιά 4-11 ετών με στόχο την καλλιτεχνική έκφραση μέσα από την τέχνη του θεάτρου και της μουσικής.  Είναι μέλος της Ελληνικής ΄Ένωσης για την Μουσική Εκπαίδευση(Ε.Ε.Μ.Ε.)  

Σχολείο Παιχνιδιού-Εργαστήρι Πολιτιστικής Εκπαίδευσης
Λεπενιώτου 8 Ψυρρή
www.sxoleiopaixnidiou.gr
e-mail: info@sxoleiopaixnidiou.gr
τηλ:2103235462 

Share Button
ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
5 (100%) 2 votes

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

 
CLOSE
CLOSE