CAPOEIRA ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ|DANCE CULTURAL CENTRE

CAPOEIRA σημαίνει φιλία, παιχνίδι, τραγούδι, παλαμάκια, επιφωνήματα ενθουσιασμού, αστεία και χαμόγελα!

Η ομάδα Capoeira N’golo ia Muanda, διοργανώνει το πρώτο φεστιβάλ της παραδοσιακής πολεμικής τέχνης της Capoeira στην Αθήνα, με σεμινάρια αφροβραζιλιάνικης κουλτούρας όπως Capoeira, αφροβραζιλιάνικου χορού και samba. Με αναγνωρισμένους Βραζιλιάνους δασκάλους από Γερμανία και Αγγλία, η ομάδα N‘golo ia Muanda με έδρα της τη σχολή DAN.C.CE  στον Κεραμεικό και δάσκαλο τον Marcelo Finco, έχει σαν απώτερο σκοπό τη διάδοση της παραδοσιακής κουλτούρας της Βραζιλίας. Μέσα από την εκμάθηση της πολεμικής τέχνης της Capoeira,της παραδοσιακής samba de roda, του αφροβραζιλιάνικου χορού, αλλά με έμφαση στη μουσική, τον ρυθμό αλλά και τα μουσικά όργανα, σκοπός του φεστιβάλ είναι ο εμπλουτισμός των γνώσεων των capoeιristas αλλά και η επαφή με ανθρώπους που δεν έχουν εξασκήσει ποτέ αυτήν την πολεμική τέχνη. 

Δύο μέρες με χορό, Capoeira και πολλή μουσική, μια καλή ευκαιρία γνωριμίας για όποιον δεν έχει δοκιμάσει κάποιο από τα παραπάνω είδη αλλά τον συναρπάζει ο βραζιλιάνικος πολιτισμός! Για τους ενδιαφερόμενους, προσφέρεται ένας κύκλος δωρεάν μαθημάτων για ενήλικες και παιδιά διάρκειας ενός μήνα υπό την έμπειρη διδασκαλία και καθοδήγηση του Marcelo Finco και της Στέλλας Σπύρου.

Η Capoeira είναι μια πολεμική τέχνη εμπλουτισμένη με χορευτικές κινήσεις και συνοδευόμενη από παραδοσιακή μουσική, με κινήσεις αποφυγής και επίθεσης, χωρίς να υπάρχει η πρόθεση επαφής με τον συναθλητή-capoeirista. Οι ακροβατικές και χορευτικές κινήσεις που περιλαμβάνει ενισχύουν τον ενθουσιασμό του παιδιού και την θέληση για άθληση και προπόνηση, ενώ οι κινήσεις επίθεσης και άμυνας ενισχύουν την αυτοπεποίθηση του, το αίσθημα σεβασμού προς τον συμπαίκτη του όπως και τον απόλυτο έλεγχο του σώματος και της συμπεριφοράς, δεδομένου ότι στην Capoeira δεν πρέπει να υπάρξει χτύπημα ή επαφή, αλλά μόνο πρόθεση χτυπήματος.

capoeira_2

Η Capoeira γεννήθηκε στη Βραζιλία και έχει εισαχθεί σε σχολεία και ακαδημίες παιδιών, πολεμικών τεχνών ή χορού στη Βραζιλία και σε όλο τον κόσμο. Το παιδί ταυτίζεται από την πρώτη στιγμή με ένα πολύ αυθόρμητο τρόπο, δεδομένου ότι είναι ένα παιχνίδι για τα παιδιά, που ουσιαστικά προσφέρει ιστορική, μουσική, αθλητική εκπαίδευση, όπως φυσικά και εκπαίδευση κοινωνικής συμπεριφοράς, αξιών, ιεραρχιών και σεβασμού ως προς τον δάσκαλο και τους συνανθρώπους. Η κινησιολογία της πολεμικής αυτής τέχνης βασίζεται στις κινήσεις των ζώων και σε κινήσεις που εκτελούμε αυθόρμητα στην καθημερινότητά μας, όπως για παράδειγμα το βασικό βήμα της capoeira (ginga) που είναι μια παραλλαγή ενός φυσιολογικού βηματισμού ή αμυντική κίνηση (esquiva) που προσεγγίζει κινησιολογικά αρκετά το σκύψιμο.

capoeira_3

Μεγάλο και σημαντικό κομμάτι της capoeira είναι η μουσική. Τα παιδιά μαθαίνουν να παίζουν τα παραδοσιακά όργανα (έγχορδα και κρουστά), και να τραγουδούν στα Πορτογαλικά, τραγούδια που αναφέρονται σε ιστορικά γεγονότα, τοποθεσίες και πρόσωπα της Capoeira και της Βραζιλίας. Η μουσική, η φυσική άσκηση, η εκμάθηση τεχνικών, η κοινωνικοποίηση, η λειτουργία σε ομάδα και ο σεβασμός είναι τα πιο βασικά στοιχεία που μπορεί ένα παιδί να προσκομίσει από αυτή τη πολεμική τέχνη.

capoeira_5

Όλα αυτά σε συνδυασμό, χρησιμοποιούνται σε μια roda de capoeira, τις περισσότερες φορές στο τέλος της προπόνησης, δηλαδή σε ένα κύκλο όπου κάποιοι παίζουν Capoeira με εναλλαγές ενώ κάποιοι άλλοι παίζουν τα όργανα και τραγουδούν ρυθμικά. Διδάσκει η χορογράφος,  χορεύτρια και πιστοποιημένη καθηγήτρια Capoeira με εμπειρία στη διδασκαλία, Στέλλα Σπύρου. Τα μαθήματα απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 4-10 ετών.

1η συνάντηση Capoeira Angola

25 – 27 Νοεμβρίου

@ Dance Cultural Centre (Πειραιώς 76, Κεραμεικός)

&

Ένας μήνας δωρεάν μαθήματα γνωριμίας με την Capoeira

για παιδιά και ενήλικες

 Για εγγραφή στα δωρεάν μαθήματα : Τηλ. : 210-5230582

dancce-logo

DANCE CULTURAL CENTRE –Studio Χορού Capoeira: Πειραιώς 75, Κεραμεικός,
www.dancce.gr
Email: stelaspyrou@hotmail.com
FB σελίδαhttps://www.facebook.com/Capoeira-Angola-Ngolo-Ia-Muanda-Atenas-1389588781304834/

Leave a Reply