ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Μερικά παιδιά προβληματίζουν έντονα τους γονείς τους και τους δασκάλους τους, γιατί ενώ φαίνονται έξυπνα, δεν τα πάνε καλά με τα μαθήματά τους παρουσιάζοντας μαθησιακές δυσκολίες.

Σιγά σιγά, αν οι δυσκολίες αυτές δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα και σωστά, τα παιδιά χάνουν την αυτοεκτίμησή τους, μειώνεται το αυτοσυναίσθημά τους και, μερικές φορές, όταν δέχονται πίεση από το σχολείο και τους γονείς τους καταφεύγουν σε μηχανισμούς άμυνας, προσπαθώντας να αποφύγουν τις σχολικές τους εργασίες. Παράλληλα, προσπαθώντας να αντισταθμίσουν τις δυσκολίες τους, αναπτύσσουν ποικίλα συμπεριφορικά πρότυπα.

Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε κάποια σημάδια μαθησιακών δυσκολιών που θα πρέπει να ανησυχήσουν τους γονείς και να αναζητήσουν εξατομικευμένη βοήθεια σχολικής ετοιμότητας για το παιδί τους.

Κάποια από αυτά τα σημάδια σε παιδιά ηλικίας 7-13 ετών είναι:

  • Δυσκολεύεται να ακούσει και να διακρίνει διαφορετικούς ήχους όπως «μπ, π ,β, φ, θ, δ, κ, τ, χ».
  • Εμφανίζει καθρεφτικό γράψιμο.
  • Δυσκολεύεται στην διάκριση και διαφοροποίηση των γραμμάτων «β, θ, δ, π, μπ, μ, ν, ο, α, σ, ζ».
  • Δεν εμφανίζει βελτίωση στην ανάγνωση, παραμένει συλλαβική .
  • Δυσκολεύεται ακόμη στην ορθογραφία και την γραφή .
  • Δυσκολεύεται να οργανώσει τη σκέψη του και να την αποδώσει στο χαρτί.
  • Δυσκολεύεται να βρει τις κατάλληλες λέξεις ανά περίσταση.
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει αυτά που ακούει ή διαβάζει.
  • Εμφανίζει αργό ρυθμό ανάγνωσης και αναγνώρισης γραμμάτων και λέξεων.
  • Παραλείπει ή διαβάζει λανθασμένα λέξεις.
  • Όταν διαβάζει κάνει παραλείψεις, αντικαταστάσεις, αντιστροφές γραμμάτων, δεν τηρεί σημεία στίξης.
  • Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη.
  • Οι αντιστροφές εμφανίζονται και στους αριθμούς.

 

Μάθετε περισσότερα: psychomotor-athens.gr/eidiki-diapaidagogisi/

Με πληροφορίες από την Ομάδα του Εργαστηρίου Ψυχοκινητικής, Λ. Αναπάυσεως 18, Βριλήσσια, 210 8 100 508