miloi ago georgiou leftmiloi ago georgiou left
miloi ago georgiou rightmiloi ago georgiou right

ΏΡΑ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Οι τούμπες αρέσουν στα παιδιά. Και με το τραμπολίνο αλλά και το κατακόρυφο ξετρελαίνονται. Ο ενθουσιασμός είναι ακόμα πιο εμφανής όταν αρχίσουν να κάνουν «ρόδα» και επιδείξεις ευλυγισίας. Στο σπίτι, στο πάρκο, στην παραλία, από πολύ μικρά, κάνουν «ασκήσεις» αυθόρμητα και με κέφι. Υπάρχει άραγε καλύτερος λόγος από αυτό το κέφι για να τα οδηγήσουμε στο γυμναστήριο; Είναι όμως η ενόργανη γυμναστική κατάλληλη για πολύ μικρά παιδιά;
«Σκεφτείτε πώς ενθουσιάζονται από τις τούμπες και πώς στην παιδική χαρά κρέμονται και σκαρφαλώνουν στα παιχνίδια, στο σπίτι πηδάνε από τον έναν καναπέ στον άλλον», λέει στο Τaλκ η Χριστίνα Παπαδιώτη, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στη ρυθμική και ενόργανη γυμναστική, η οποία γυμνάζει στον Δήμο Καλλιθέας παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. «Αυτά θα κάνουν και στις αίθουσες των γυμναστηρίων με τα πολύζυγα και το τραμπολίνο. Γι’ αυτό και ενθουσιάζονται όταν έρχονται. Εκτονώνονται, παίζουν, εκφράζονται, αλλά παράλληλα μαθαίνουν να πειθαρχούν, να συνεργάζονται, να σέβονται, να μοιράζονται με τους συναθλητές τους. Στοιχεία που κι εμείς οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής προσπαθούμε να αναπτύσσουμε γιατί, πάνω απ’ όλα, πρέπει να είμαστε παιδαγωγοί». Κι όλα αυτά σαν παιχνίδι, ένα παιχνίδι με ρυθμό, ένταση και μουσική υπόκρουση!

Αγόρια και κορίτσια
Με την ενόργανη όλο το σώμα αποκτά δύναμη, ευλυγισία και εκφραστικότητα. Και μπορεί να θεωρούμε ότι πρόκειται για ένα «θηλυκό» άθλημα, στην πραγματικότητα όμως απευθύνεται εξίσου σε αγόρια και κορίτσια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Γυμναστικής Ομοσπονδίας (ΕΓΟ), ένα παιδί πρέπει να ξεκινήσει ενόργανη σε μικρή ηλικία. Τα αγόρια είναι καλό να κάνουν τα πρώτα βήματα σε ηλικία 6-7 ετών, ενώ τα κορίτσια πρέπει να ξεκινήσουν νωρίτερα, ακόμη και στα 4. Όπως μας περιγράφει η κ. Παπαδιώτη: «Το βασικό στοιχείο της ενόργανης γυμναστικής είναι ότι δίνει οφέλη τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο. Βοηθάει στην ανάπτυξη του συντονισμού και της ισορροπίας, τη βελτίωση δύναμης και ευλυγισίας αλλά και της αυτοσυγκέντρωσης, της πειθαρχίας και της υπομονής. Αν η ενασχόληση με τη γυμναστική ξεκινήσει από τα 4 το παιδί θα ενταχθεί σε ολιγομελή τμήματα. Συνήθως στις μικρές ηλικίες οι ασκήσεις γίνονται με παιγνιώδη μορφή έτσι ώστε τα παιδιά να είναι σε θέση να αρχίσουν να καταλαβαίνουν το σώμα τους και σταδιακά περνάμε σε πιο δύσκολα στοιχεία, ενώ στη συνέχεια γνωρίζουν τα όργανα της γυμναστικής (ίππος, μονόζυγο, δοκός ισορροπίας κ.ά.) όπου τα παιδιά ενθουσιάζονται!»

Με ασφάλεια
Όσο για τους κινδύνους που πολλοί επικαλούνται για να επιλέξουν άλλο άθλημα, η γυμνάστρια είναι κατηγορηματική: «Στο πλαίσιο του μαζικού αθλητισμού δεν υπάρχει σοβαρός βαθμός επικινδυνότητας και κυρίως αυτό που πρέπει να ξέρουν οι γονείς είναι ότι δεν επιβαρύνεται το σώμα του παιδιού. Οι μεγάλες επιβαρύνσεις ή οι τραυματισμοί», εξηγεί, «συμβαίνουν μόνο στο αγωνιστικό επίπεδο όπου οι συνθήκες και οι προπονήσεις είναι τελείως διαφορετικές. Οι περισσότεροι γονείς μάς ρωτάνε για το ζήτημα αυτό όπως και για το θέμα του ύψους (‘‘θα μείνει κοντό το παιδί μου;’’, ‘‘θα καθυστερήσει η ανάπτυξή του;’’). Αυτά δεν συμβαίνουν στον μαζικό αθλητισμό». Άλλωστε η ενόργανη γυμναστική υπάρχει σαν μάθημα και στο σχολείο. Δυστυχώς, όμως, όπως σημειώνει η ειδικός, «επειδή είναι ένα ιδιαίτερο άθλημα δεν ασχολούνται όλοι οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής στον βαθμό που θα έπρεπε. Τα τελευταία χρόνια», συμπληρώνει, «γίνονται προσπάθειες για την προώθηση του αθλήματος και μέσα από την Εθνική Γυμναστική Ομοσπονδία. Κάθε χρόνο διοργανώνονται πανελλήνια και διαδημοτικά φεστιβάλ γενικής γυμναστικής (ενόργανη, ρυθμική, αερόμπικ, χοροί, ακροβατική γυμναστική), γνωστά κυρίως σαν γυμναστράδες, που κορυφώνονται με την Παγκόσμια Γυμναστράδα όπου συμμετέχουν από μικρά παιδιά, δήμοι, σχολεία, σύλλογοι, ακόμα και ΚΑΠΗ. Αλλά και στο τέλος της σχολικής χρονιάς πάντα γίνονται γυμναστικές επιδείξεις, όπου συνήθως τα παιδιά με συνοδεία μουσικής παρουσιάζουν ομαδικές χορογραφίες. Είναι μια διαδικασία ευχάριστη τόσο για τα παιδιά, που παρουσιάζουν τα επιτεύγματά τους, όσο και για τους γονείς, που θαυμάζουν και καμαρώνουν. Φυσικά στη διάδοση της γυμναστικής έχουν συμβάλει και οι επιτυχίες των Ελλήνων αθλητών με διακρίσεις και σε Ολυμπιακούς Αγώνες».

Τι χρειάζεται
Κάθε γονέας μπορεί να απευθυνθεί στον δήμο του για να μάθει λεπτομέρειες για τα προγράμματα και να ψάξει τους συλλόγους και τα σωματεία της περιοχής του. Για την προπόνηση το παιδί θα χρειαστεί: μιαν απλή φόρμα γυμναστικής. Ένα σορτσάκι και μια μπλούζα τα αγόρια και ένα κορμάκι τα κορίτσια. Τα μικρά παιδιά κάνουν τις πρώτες τους προπονήσεις με κάλτσες. Στη συνέχεια, αν ασχοληθούν με τον πρωταθλητισμό, θα χρειαστούν ειδικά δερμάτινα υποδήματα.

Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε και στις ιστοσελίδες: www.gymnastics.gr ή www.gymnast.gr

Σημείωση:Παιχνίδι, ρυθμός, ένταση: ο οργανισμός χρειάζεται ενέργεια για όλα αυτά. Το πρώτο που πρέπει να φροντίσετε λοιπόν είναι η σωστή διατροφή του μικρού «αθλητή» και της μικρής αθλήτριας. Γι’ αυτό φροντίστε να τους προσφέρετε καθημερινά όλα τα μεταλλικά στοιχεία και τις βιταμίνες που θα τους εξασφαλίσουν καλή σωματική και πνευματική ανάπτυξη και υψηλές επιδόσεις και στο γυμναστήριο και στο σχολείο.

Share Button
ΏΡΑ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
2 (40%) 1 vote


Όμοια άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

 
CLOSE
CLOSE